Publicaciones (52) Publicaciones de PASCUAL DAVID DIAGO NEBOT

2022

  1. An Instructional Design for The Improvement of Counting Skills in 3-Year-Old Children

    International Electronic Journal of Elementary Education, Vol. 14, Núm. 3, pp. 387-403

  2. Exploring the development of mental rotation and computational skills in elementary students through educational robotics

    International Journal of Child-Computer Interaction, Vol. 32

  3. IMPACT OF ERRONEOUS EXAMPLES ON FOURTH-GRADE STUDENTS’ WORD-PROBLEM-SOLVING PROFICIENCY USING AN INTELLIGENT TUTORING SYSTEM

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  4. Relations between complexity and difficulty on repeating-pattern tasks in early childhood

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 45, Núm. 2, pp. 311-350

  5. THE EFFECT OF ASKING FOR INTERMEDIATE QUANTITIES WHEN SOLVING MULTI-STEP WORD PROBLEMS

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  6. Using intra-task flexibility on an intelligent tutoring system to promote arithmetic problem-solving proficiency

    British Journal of Educational Technology, Vol. 53, Núm. 6, pp. 1976-1992

  7. ¿Qué opinan los estudiantes de primaria sobre la resolución de problemas verbales en un sistema tutorial inteligente? Importancia del género en la satisfacción percibida

    Educar para transformar: Innovación pedagógica, calidad y TIC en contextos formativos (Dykinson), pp. 2782-2791

2021

  1. Estrategias de suma y resta basadas en conteo con Bee-bot

    Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 93, pp. 38-43

  2. Investigación en Educación Matemática XXIV coord.

    Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM

2019

  1. Bee-bot para el aprendizaje de la numeración: La recta numérica

    Aula de innovación educativa, Núm. 286, pp. 23-27

  2. Bee-bot per a l'aprenentatge de la numeració: La recta numèrica

    Guix: Elements d'acció educativa, Núm. 459, pp. 27-31

  3. Estudio sobre complejidad-dificultad en tareas con patrones de repetición con niños con tea-1

    Investigación en Educación Matemática XXIII