Argitalpenak (39) RAQUEL CERDAN OTERO argitalpenak

2023

  1. Comprehension of academic texts: Role of executive functions and vocabulary.

    Nueva Revista del Pacífico, Núm. 79, pp. 173-195

  2. What research is important today in human development, learning and education?: JSED Editors’ reflections and research calls

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 46, Núm. 1, pp. 1-38

2020

  1. Effects of timing of formative feedback in computer-assisted learning environments

    Journal of Computer Assisted Learning, Vol. 36, Núm. 5, pp. 718-728

  2. Estudiantes con necesidades educativas especiales y dificultades específicas de aprendizaje

    Aprendizaje y desarrollo de la personalidad (Alianza), pp. 371-371

  3. Introduction to the special issue ‘How adolescents read and learn on the Web: internal and external factors

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 43, Núm. 1, pp. 9-18

  4. READ-COGvid: A Database From Reading and Media Habits During COVID-19 Confinement in Spain and Italy

    Frontiers in Psychology, Vol. 11

2018

  1. Claves para la práctica de la psicología educativa koord.

    Paraninfo

  2. Cognitive Load and Learning in the Study of Multiple Documents

    Frontiers in Education, Vol. 3

  3. Introducción a la Psicología Educativa: aproximación histórica y retos de futuro

    Claves para la práctica de la psicología educativa (Paraninfo), pp. 1-15

  4. Un análisis de la capacidad de escrutinio sobre las fuentes de información de los estudiantes de cuarto grado

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 41, Núm. 3, pp. 556-580

2016

  1. Formative feedback to transfer self-regulation of task-oriented reading strategies

    Journal of Computer Assisted Learning, Vol. 32, Núm. 4, pp. 314-331

2015

  1. ¿Ayuda la retroalimentación formativa sobre el comportamiento de búsqueda a contestar preguntas de comprensión en lecturas con texto disponible?

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 38, Núm. 4, pp. 824-841