RAMIRO
GILABERT PEREZ
TITULAR DE UNIVERSIDAD
EDUARDO
VIDAL-ABARCA GAMEZ
EMÉRITO/A UNIVERSIDAD
Publications dans lesquelles il/elle collabore avec EDUARDO VIDAL-ABARCA GAMEZ (23)
2017
-
Impact of text availability and question format on reading comprehension processes
Contemporary Educational Psychology, Vol. 51, pp. 404-415
2016
-
‘Método de evaluación dinámica automatizado’ de competencias lectoras para educación secundaria (EdiLEC)
Universitas psychologica, Vol. 15, Núm. 1, pp. 219-232
2014
-
TuinLEC, un tutor inteligente para mejorar la competencia lectora
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 37, Núm. 1, pp. 40-56
2013
-
Self-generated explanations on the question demands are not always helpful
The Spanish Journal of Psychology, Núm. 16, pp. 1-11
2011
-
Prueba de competencia lectora para educación secundaria (Complec)
Psicothema, Vol. 23, Núm. 4, pp. 808-817
-
Recording online processes in task-oriented reading with Read&Answer
Behavior Research Methods, Vol. 43, Núm. 1, pp. 179-192
-
Selecting information to answer questions: Strategic individual differences when searching texts
Learning and Individual Differences, Vol. 21, Núm. 2, pp. 201-205
2010
-
Estrategias de selección de información en tareas de contestación a preguntas
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 33, Núm. 4, pp. 449-460
2009
-
Impact of question-answering tasks on search processes and reading comprehension
Learning and Instruction, Vol. 19, Núm. 1, pp. 13-27
-
On-line assessment of comprehension processes
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 12, Núm. 1, pp. 308-319
2005
-
El papel de las preguntas intercaladas en los textos de ciencias
Tarbiya: Revista de investigación e innovación educativa, Núm. 36, pp. 129-148
-
Some good texts are always better: Text revision to foster inferences of readers with high and low prior background knowledge
Learning and Instruction, Vol. 15, Núm. 1, pp. 45-68
2003
-
Revisión de textos: cómo hacer mejores textos expositivos para el aprendizaje
Conocimiento y discurso : claves para inferir y comprender (Pirámide), pp. 185-204
2002
-
ETAT: Expository Text Analysis Tool
Behavior Research Methods, Instruments, and Computers, Vol. 34, Núm. 1, pp. 93-107
-
Una propuesta para hacer buenos textos expositivos: hacia una tecnología del texto expositivo
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 25, Núm. 4, pp. 499-514
2000
-
Two procedures to improve instructional text: Effects on memory and learning
Journal of Educational Psychology, Vol. 92, Núm. 1, pp. 107-116
1995
-
El significado de las palabras: conocimiento, procesos e instrucción
Razonamiento y comprensión (Madrid: Trotta), pp. 347-368
-
Teaching strategies to create visual representations of key ideas in content area text materials: A longterm intervention inserted in school curriculum
European Journal of Psychology of Education, Vol. 10, Núm. 4, pp. 433-447
1994
-
Mapas de ideas: una herramienta para el aprendizaje escolar. Datos y comentarios para una discusión
CL & E: Comunicación, lenguaje y educación, Núm. 21, pp. 75-86
1993
-
Comprender para aprender. Cuaderno de trabajo del alumno
CEPE Ciencias de la Educación Preescolar y Especial