EDUARDO VIDAL-ABARCA GAMEZ-rekin lankidetzan egindako argitalpenak (23)

2017

  1. Impact of text availability and question format on reading comprehension processes

    Contemporary Educational Psychology, Vol. 51, pp. 404-415

2014

  1. TuinLEC, un tutor inteligente para mejorar la competencia lectora

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 37, Núm. 1, pp. 40-56

2013

  1. Self-generated explanations on the question demands are not always helpful

    The Spanish Journal of Psychology, Núm. 16, pp. 1-11

2011

  1. Prueba de competencia lectora para educación secundaria (Complec)

    Psicothema, Vol. 23, Núm. 4, pp. 808-817

  2. Recording online processes in task-oriented reading with Read&Answer

    Behavior Research Methods, Vol. 43, Núm. 1, pp. 179-192

  3. Selecting information to answer questions: Strategic individual differences when searching texts

    Learning and Individual Differences, Vol. 21, Núm. 2, pp. 201-205

2010

  1. Estrategias de selección de información en tareas de contestación a preguntas

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 33, Núm. 4, pp. 449-460

2009

  1. Impact of question-answering tasks on search processes and reading comprehension

    Learning and Instruction, Vol. 19, Núm. 1, pp. 13-27

  2. On-line assessment of comprehension processes

    The Spanish Journal of Psychology, Vol. 12, Núm. 1, pp. 308-319

2005

  1. El papel de las preguntas intercaladas en los textos de ciencias

    Tarbiya: Revista de investigación e innovación educativa, Núm. 36, pp. 129-148

  2. Some good texts are always better: Text revision to foster inferences of readers with high and low prior background knowledge

    Learning and Instruction, Vol. 15, Núm. 1, pp. 45-68

2003

  1. Revisión de textos: cómo hacer mejores textos expositivos para el aprendizaje

    Conocimiento y discurso : claves para inferir y comprender (Pirámide), pp. 185-204

2002

  1. ETAT: Expository Text Analysis Tool

    Behavior Research Methods, Instruments, and Computers, Vol. 34, Núm. 1, pp. 93-107

  2. Una propuesta para hacer buenos textos expositivos: hacia una tecnología del texto expositivo

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 25, Núm. 4, pp. 499-514

2000

  1. Two procedures to improve instructional text: Effects on memory and learning

    Journal of Educational Psychology, Vol. 92, Núm. 1, pp. 107-116

1994

  1. Mapas de ideas: una herramienta para el aprendizaje escolar. Datos y comentarios para una discusión

    CL & E: Comunicación, lenguaje y educación, Núm. 21, pp. 75-86

1993

  1. Comprender para aprender. Cuaderno de trabajo del alumno

    CEPE Ciencias de la Educación Preescolar y Especial