MELCHOR
GUTIERREZ SAN MARTIN
TITULAR DE UNIVERSIDAD
JOSE MANUEL
TOMAS MIGUEL
CATEDRÁTICO/A DE UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con JOSE MANUEL TOMAS MIGUEL (42)
2023
-
Social support, self-efficacy and academic satisfaction of university students during the COVID-19 lockdown
ESE: Estudios sobre educación., Núm. 44, pp. 59-80
2022
-
Importancia del apoyo social en la satisfacción académica de una muestra de estudiantes de la Universidad de Valencia durante el confinamiento por COVID-19: efecto mediador del compromiso académico.
Magister: Revista miscelánea de investigación, Núm. 34, pp. 25-31
-
Psychometric properties of two major approaches to measure school engagement in university students
Current Psychology, Vol. 41, Núm. 5, pp. 2654-2667
2021
-
A Successful Aging Model Based on Personal Resources, Self-Care, and Life Satisfaction
Journal of Psychology: Interdisciplinary and Applied, Vol. 155, Núm. 7, pp. 606-623
-
Apoyo social de familia, profesorado y amigos, ajuste escolar y bienestar subjetivo en adolescentes peruanos
Suma Psicológica, Vol. 28, Núm. 1, pp. 17-24
2020
-
Perceived Social Support, School Adaptation and Adolescents’ Subjective Well-Being
Child Indicators Research, Vol. 13, Núm. 5, pp. 1597-1617
-
Predicting Life satisfaction in Spanish Adults of Advancing Age Attending University Educational Programs
Journal of Happiness Studies, Vol. 21, Núm. 1, pp. 271-287
-
The effects of self-efficacy, hope, and engagement on the academic achievement of secondary education in the Dominican Republic
Psychology in the Schools, Vol. 57, Núm. 2, pp. 191-203
2019
-
Aportaciones de la teoría de la autodeterminación a la predicción de la satisfacción escolar en estudiantes universitarios
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 37, Núm. 2, pp. 471-485
-
Motivational climate, satisfaction, engagement, and academic success in Angolan and Dominican students
Psicologia Escolar e Educacional, Vol. 23
-
The role of perceived autonomy support in predicting university students’ academic success mediated by academic self-efficacy and school engagement
Educational Psychology, Vol. 39, Núm. 6, pp. 729-748
2018
-
Apoyo docente, compromiso académico y satisfacción del alumnado universitario
ESE: Estudios sobre educación., Núm. 35, pp. 535-555
-
CE-283. Validación española de una escala de compromiso escolar para estudiantes universitarios
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
-
CE-284. Apoyo a la autonomía por el profesorado, satisfacción de las necesidades psicológicas básicas y satisfacción escolar en estudiantes universitarios
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
-
Contributions of psychosocial factors and physical activity to successful aging
The Spanish Journal of Psychology, Núm. 21, pp. 1-9
-
Determinantes de la práctica deportiva de los adolescentes en horario extraescolar
Revista iberoamericana de psicología del ejercicio y el deporte, Vol. 13, Núm. 1, pp. 91-100
-
Motivational Class Climate, Motivation and Academic Success in University Students
Revista de psicodidáctica, Vol. 23, Núm. 2
-
Motives to practice exercise in old age and successful aging: A latent class analysis
Archives of Gerontology and Geriatrics, Vol. 77, pp. 44-50
-
Self-care: New evidence for its measurement in older adults
Revista Espanola de Geriatria y Gerontologia, Vol. 53, Núm. 6, pp. 326-331
2017
-
Apoyo social percibido, implicación escolar y satisfacción con la escuela
Revista de psicodidáctica, Vol. 22, Núm. 2