Publikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universidad de Castilla-La Mancha (41)

2023

  1. Actitudes afectivas de estudiantes de Primaria ante una instrucción basada en ejemplos usando un sistema tutorial inteligente

    Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 591

  2. An extended technology acceptance model on immersive virtual reality use with primary school students

    Technology, Pedagogy and Education, Vol. 32, Núm. 3, pp. 367-388

  3. Building personalised homework from a learning analytics based formative assessment: Effect on fifth-grade students' understanding of fractions

    British Journal of Educational Technology, Vol. 54, Núm. 1, pp. 76-97

  4. Effect of algebraic language and problem text wording on problem model accuracy when solving age word problems

    Educational Studies in Mathematics, Vol. 114, Núm. 1, pp. 109-127

  5. Intelligent tutoring systems for word problem solving in COVID-19 days: could they have been (part of) the solution?

    ZDM - Mathematics Education, Vol. 55, Núm. 1, pp. 35-48

2022

  1. Analíticas de aprendizaje para la evaluación formativa durante la enseñanza de fracciones

    Investigación en Educación Matemática XXV

  2. Diagnóstico de errores comunes en el aprendizaje de los números decimales en educación primaria

    Investigación en Educación Matemática XXV

  3. ERROR-BASED TEACHING TO IMPROVE PRIMARY SCHOOL STUDENTS’ UNDERSTANDING OF DECIMAL NUMBERS

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  4. Efecto de una instrucción basada en flexibilidad intratarea en la competencia en resolución aritmética de problemas verbales y en el disfrute y utilidad percibida

    Investigación en Educación Matemática XXV

  5. Exploring the development of mental rotation and computational skills in elementary students through educational robotics

    International Journal of Child-Computer Interaction, Vol. 32

  6. IMPACT OF ERRONEOUS EXAMPLES ON FOURTH-GRADE STUDENTS’ WORD-PROBLEM-SOLVING PROFICIENCY USING AN INTELLIGENT TUTORING SYSTEM

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  7. Percepción del alumnado de secundaria hacia la utilidad e interés de la invención de problemas algebraicos

    Investigación en Educación Matemática XXV

  8. THE EFFECT OF ASKING FOR INTERMEDIATE QUANTITIES WHEN SOLVING MULTI-STEP WORD PROBLEMS

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  9. Using intra-task flexibility on an intelligent tutoring system to promote arithmetic problem-solving proficiency

    British Journal of Educational Technology, Vol. 53, Núm. 6, pp. 1976-1992