Publicaciones (164) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. A Systematic Review on Assessing Assessments: Unveiling Psychometric Properties of Instruments for Reactive Attachment Disorder and Disinhibited Social Engagement Disorder in Minors under Protective Measures

    Children, Vol. 11, Núm. 2

  2. Análisis organizacional de las Escuelas de Segunda Oportunidad Acreditadas en España

    Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 93-102

  3. El lenguaje no literal en niños con TEA: los efectos de la frecuencia y de la Teoría de la Mente en las metáforas y las ICG

    Revista signos: estudios de lingüística, Núm. 114, pp. 168-194

  4. El pensamiento docente sobre la inclusión del alumnado con Trastorno del Espectro Autista (TEA) en el aula ordinaria de Lengua y Literatura

    ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa, Vol. 13, pp. 10-21

  5. Has the interest in studying medicine increased since the pandemic? An analysis of data on applications for a Bachelor's Degree in Medicine in Spain

    Educacion Medica, Vol. 25, Núm. 1

  6. Implicit and explicit measurement of pre-service teachers’ attitudes toward autism spectrum disorder

    European Journal of Special Needs Education, Vol. 39, Núm. 1, pp. 1-18

  7. La orientación personal, vocacional y profesional en escuelas de segunda oportunidad

    Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, Vol. 35, Núm. 1, pp. 82-100

  8. Percepciones del profesorado sobre el papel de los sistemas aumentativos y alternativos de comunicación

    Educaçao e Pesquisa: Revista da Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo, Vol. 50, Núm. 1

  9. Practicando mindfulness con el futuro profesorado de educación infantil: una experiencia enriquecedora de innovación docente

    Revista DIM: Didáctica, Innovación y Multimedia, Núm. 42

  10. Prevalence of attention deficit hyperactivity disorder symptomatology in Ecuadorian schoolchildren (aged 6–11)

    Journal of Research in Special Educational Needs, Vol. 24, Núm. 2, pp. 429-438

  11. The implication of sleep disturbances on daily executive functioning and learning problems in children with autism without intellectual disability

    Research in Autism Spectrum Disorders, Vol. 114

  12. The relationship between emotional regulation of teachers and the participation of students with autism in inclusive primary and preschool schools

    Journal of Research in Special Educational Needs, Vol. 24, Núm. 1, pp. 3-11

  13. Understanding teachers' responses to anxiety in children with autism at elementary schools and preschools

    Journal of Research in Special Educational Needs, Vol. 24, Núm. 1, pp. 201-214

  14. ¿Puede una persona diagnosticada con autismo en Europa no estarlo en África? Las características culturales como barreras para el diagnóstico del trastorno del espectro autista

    Redescubriendo el mundo a través de las pedagogías: un viaje transfronterizo (Ediciones Octaedro), pp. 95-108