MARIA PAZ
VIGUER SEGUI
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (58) Publicaciones de MARIA PAZ VIGUER SEGUI
2023
-
Formación sobre suicidio en los grados universitarios en España: una necesidad.
#CIMIE23 Las evidencias científicas que mejoran los resultados educativos: Libro de actas #CIMIE23, Santander 6 y 7 de Julio
-
Área 7: promoción de la convivencia.
ed. lit.
Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.
2022
-
Strategies to assess and promote the socio-emotional competencies of university students in the socio-educational and health fields: A scoping review protocol
International Journal of Educational Research, Vol. 112
2020
-
Association Between Group Identification at School and Positive Youth Development: Moderating Role of Rural and Urban Contexts
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Effectiveness of an emotional intelligence intervention and its impact on academic performance in spanish pre-adolescent elementary students: Results from the edi program
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 20, pp. 1-13
-
Positive adolescent development: Effects of a psychosocial intervention program in a rural setting
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 18, pp. 1-17
2018
-
Effectiveness of instrumental reminiscence intervention on improving coping in healthy older adults
Stress and Health, Vol. 34, Núm. 2, pp. 227-234
2017
-
A Follow-Up Study of a Reminiscence Intervention and Its Effects on Depressed Mood, Life Satisfaction, and Well-Being in the Elderly
Journal of Psychology: Interdisciplinary and Applied, Vol. 151, Núm. 8, pp. 789-803
-
El model de l'acompanyament extensiu dels adolescents: més enllà de l'educació en medi obert
Educació social: Revista d'intervenció sòcioeducativa, Núm. 66, pp. 106-122
-
El modelo del acompañamiento extensivo de los adolescentes: más allá de la educación en medio abierto
Educación social: Revista de intervención socioeducativa, Núm. 66, pp. 106-122
-
Enhancing emotional intelligence at school: Evaluation of the effectiveness of a two-year intervention program in Spanish pre-adolescents
Personality and Individual Differences, Vol. 113, pp. 193-200
2016
-
Adolescentes, identidad grupal y medio rural. Una perspectiva basada en el desarrollo positivo
Revista Metamorfosis: Revista del Centro Reina Sofía sobre Adolescencia y Juventud, Núm. 5, pp. 32-63
-
Resilience and Coping as Predictors of Well-Being in Adults
Journal of Psychology: Interdisciplinary and Applied, Vol. 150, Núm. 7, pp. 809-821
2015
-
Actitudes de los jóvenes ante situaciones de agravio en el entorno familiar: su relación con el género, la creencia religiosa y el clima social familiar
Universitas psychologica, Vol. 14, Núm. 3, pp. 1091-1106
-
Coping Strategies as Predictors of Well-Being in Youth Adult
Social Indicators Research, Vol. 122, Núm. 2, pp. 479-489
-
Diseño de un programa de desarrollo positivo para adolescentes en el medio rural: experiencia piloto y primeros resultados
El futuro de los servicios sociales en el contexto de cambio
-
Eficacia del programa de Pensamiento Prosocial en Entornos Educativos para el desarrollo de la competencia social de adolescentes en situación de riesgo de inadaptación social
Informació psicològica, Núm. 110, pp. 39-50
-
La participación de las familias en el análisis y la transformación de su realidad mediante un debate familiar sobre valores y convivencia
Universitas psychologica, Vol. 14, Núm. 1, pp. 355-366
2013
-
Effects of a mindfulness-based intervention on psychological distress, well-being, and maternal self-efficacy in breast-feeding mothers: Results of a pilot study
Archives of Women's Mental Health, Vol. 16, Núm. 3, pp. 227-236
-
How we compensate for memory loss in old age: Adapting and validating the Memory Compensation Questionnaire (MCQ) for Spanish populations
Archives of Gerontology and Geriatrics, Vol. 56, Núm. 1, pp. 32-37