Publications by the researcher in collaboration with MARIA EUGENIA RUIZ MOLINA (21)

2014

  1. La gestión de las emociones en la docencia universitaria

    El reconocimiento docente. Innovar e investigar con criterios de calidad: XII Jornadas de redes de investigación en docencia universitaria

2013

  1. A Multidisciplinary Project Integrating Marketing Research, Art and Spanish Language for Social Sciences

    CASES ON CULTURAL IMPLICATIONS AND CONSIDERATIONS IN ONLINE LEARNING (IGI GLOBAL), pp. 263-281

2012

  1. Academic contest and social networking to promote technology and information literacy among university students

    4TH WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES (WCES-2012)

  2. La satisfacción del estudiante con las TIC en un proyecto de desarrollo de competencias

    X Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària: la participació i el compromís de la comunitat universitària

2011

  1. A Multidisciplinary Project Integrating Marketing Research, Art and Spanish Language for Social Sciences

    CASES ON INNOVATIONS IN EDUCATIONAL MARKETING: TRANSNATIONAL AND TECHNOLOGICAL STRATEGIES (IGI GLOBAL), pp. 135-148

  2. Cross-Cultural Comparison of Student Perceptions and Performance in a Multicultural, Interdisciplinary and Bilingual Online Educational Project

    MARKETING ONLINE EDUCATION PROGRAMS: FRAMEWORKS FOR PROMOTION AND COMMUNICATION (IGI GLOBAL), pp. 279-289

2010

  1. Are there gender differences in e-learning use and assessment? Evidence from an interuniversity online project in Europe

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  2. E-learning y satisfacción del estudiante universitario: Un estudio empírico

    Revista Iberoamericana de Educación, Vol. 52, Núm. 6

  3. El aprendizaje basado en problemas en el marco de un proyecto de cooperación interdisciplinar entre dos universidades europeas

    VIII Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària: noves titulacions i canvi universitari

  4. El diseño de una exposición de fotografía como actividad central del proceso de enseñanza-aprendizaje de la materia investigación comercial

    Nuevos espacios de calidad en la educación superior. Un análisis comparado y de tendencias: VI CIDUI

  5. Las nuevas tecnologías y la docencia en Dirección Comercial

    Cuadernos de Ciencias Económicas y Empresariales, Núm. 58, pp. 37-52

  6. Motivos de no asistencia a las salas de cine

    Mercados culturales: doce estudios de márketing (Barcelona : UOC, 2010), pp. 165-180

  7. Proyecto de ciberaprendizaje entre universidades europeas. Análisis de impacto en el estudiante

    Crisis analógica, futuro digital: actas del IV Congreso Online del Observatorio para la Cibersociedad, celebrado del 12 al 29 de noviembre de 2009

  8. Teaching and learning in consumer behavior: A class activity supporting real decision-making in cultural management

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

2009

  1. Impact analysis of an e-learning project between two european universities

    IADIS International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age, CELDA 2009

  2. Participación y rendimiento del estudiante universitario en un proyecto docente interdisciplinar, bilingüe y virtual

    Revista de educación, Núm. 348, pp. 505-518

  3. Satisfacción y rendimiento del estudiante en un proyecto de aprendizaje virtual

    VII Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària: la qualitat del procés d'ensenyança/aprenentatge universitari des de la perspectiva del canvi

  4. University students' satisfaction on virtual platforms: An international E-learning program based on moodle

    Proceedings of the IADIS International Conference e-Learning 2009, Part of the IADIS Multi Conference on Computer Science and Information Systems, MCCSIS 2009

2008

  1. E-learning in A university interdisciplinary and bilingual context: Analysis of students' participation, motivation and performance

    MCCSIS'08 - IADIS Multi Conference on Computer Science and Information Systems; Proceedings of e-Learning 2008

  2. E-learning in a university interdisciplinary and bilingual context: Analysis of students’ participation, motivation and performance

    Multicultural Education and Technology Journal, Vol. 2, Núm. 3, pp. 156-169