IRENE
FERRANDO PALOMARES
PROF. PERMANENTE LABORAL PPL
CARLOS JOSE
SEGURA CORDERO
AYUDANTE DOCTOR/A
CARLOS JOSE SEGURA CORDERO-rekin lankidetzan egindako argitalpenak (18)
2024
-
INFLUENCE OF PRIOR KNOWLEDGE ON PRE-SERVICE TEACHERS’ PERFORMANCE IN SOLVING FERMI PROBLEMS
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Influence of the Type of Mathematical Problems on Students’ and Pre-service Teachers’ Interest and Performance. A replication and elaboration study
Implementation and Replication Studies in Mathematics Education, Vol. 4, Núm. 1, pp. 125-159
-
Regular and Talented Students’ Behaviour When Solving Modelling Tasks: Are There Differences?
International Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 401-411
-
Secuencias de problemas de Fermi como actividad para introducir la modelización matemática en las aulas
Gaceta de la Real Sociedad Matematica Española, Vol. 27, Núm. 2, pp. 357-373
2023
-
Does collaborative and experiential work influence the solution of real-context estimation problems? A study with prospective teachers
Journal of Mathematical Behavior, Vol. 70
-
IMMC-Spain, el desafío de la modelización para estudiantes de educación secundaria
Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales", Núm. 115, pp. 59-70
-
PROBLEM POSING AND PROBLEM SOLVING BY PROSPECTIVE TEACHERS: AN ANALYSIS OF THE INFLUENCE OF THE CONTEXT
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Pre-service teachers’ flexibility and performance in solving Fermi problems
Educational Studies in Mathematics, Vol. 113, Núm. 2, pp. 207-227
-
Supporting mathematical modelling by upscaling real context in a sequence of tasks
Teaching Mathematics and its Applications, Vol. 41, Núm. 3, pp. 183-197
-
¿Qué estrategia es mejor para un problema de Fermi? Adaptabilidad de futuros maestros
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 41, Núm. 3, pp. 133-151
2022
-
COMPARING THE INFLUENCE OF TASK CONTEXT ON THE PERFORMANCE AND MOTIVATION OF TALENTED AND ORDINARY STUDENTS
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
2021
-
Classification and analysis of pre-service teachers’ errors in solving fermi problems
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 8
-
POEMat.ES: Pauta de observación de la enseñanza de matemáticas en educación secundaria en España
Avances de investigación en educación matemática: AIEM, Núm. 20, pp. 89-103
2020
-
Fomento de la flexibilidad matemática a través de una secuencia de tareas de modelización
Avances de investigación en educación matemática: AIEM, Núm. 17, pp. 84-97
-
Modelización Matemática: una herramienta transversal para enseñar y aprender ciencias y matemáticas
Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020
-
Relations entre contexte, situation et schéma de résolution dans les problèmes d’estimation
Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, Vol. 20, Núm. 3, pp. 557-573
2017
-
Design and evaluation of a modelling teacher training course
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XXI
2010
-
La sucesión de Fibonacci como herramienta para modelizar la naturaleza
Modelling in Science Education and Learning, Núm. 3, pp. 45-54