Publicaciones en las que colabora con CARLOS JOSE SEGURA CORDERO (18)

2024

  1. INFLUENCE OF PRIOR KNOWLEDGE ON PRE-SERVICE TEACHERS’ PERFORMANCE IN SOLVING FERMI PROBLEMS

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  2. Influence of the Type of Mathematical Problems on Students’ and Pre-service Teachers’ Interest and Performance. A replication and elaboration study

    Implementation and Replication Studies in Mathematics Education, Vol. 4, Núm. 1, pp. 125-159

  3. Regular and Talented Students’ Behaviour When Solving Modelling Tasks: Are There Differences?

    International Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 401-411

  4. Secuencias de problemas de Fermi como actividad para introducir la modelización matemática en las aulas

    Gaceta de la Real Sociedad Matematica Española, Vol. 27, Núm. 2, pp. 357-373

2023

  1. Does collaborative and experiential work influence the solution of real-context estimation problems? A study with prospective teachers

    Journal of Mathematical Behavior, Vol. 70

  2. IMMC-Spain, el desafío de la modelización para estudiantes de educación secundaria

    Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales", Núm. 115, pp. 59-70

  3. PROBLEM POSING AND PROBLEM SOLVING BY PROSPECTIVE TEACHERS: AN ANALYSIS OF THE INFLUENCE OF THE CONTEXT

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  4. Pre-service teachers’ flexibility and performance in solving Fermi problems

    Educational Studies in Mathematics, Vol. 113, Núm. 2, pp. 207-227

  5. Supporting mathematical modelling by upscaling real context in a sequence of tasks

    Teaching Mathematics and its Applications, Vol. 41, Núm. 3, pp. 183-197

  6. ¿Qué estrategia es mejor para un problema de Fermi? Adaptabilidad de futuros maestros

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 41, Núm. 3, pp. 133-151

2022

  1. COMPARING THE INFLUENCE OF TASK CONTEXT ON THE PERFORMANCE AND MOTIVATION OF TALENTED AND ORDINARY STUDENTS

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

2020

  1. Fomento de la flexibilidad matemática a través de una secuencia de tareas de modelización

    Avances de investigación en educación matemática: AIEM, Núm. 17, pp. 84-97

  2. Modelización Matemática: una herramienta transversal para enseñar y aprender ciencias y matemáticas

    Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020

  3. Relations entre contexte, situation et schéma de résolution dans les problèmes d’estimation

    Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, Vol. 20, Núm. 3, pp. 557-573

2017

  1. Design and evaluation of a modelling teacher training course

    INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XXI

2010

  1. La sucesión de Fibonacci como herramienta para modelizar la naturaleza

    Modelling in Science Education and Learning, Núm. 3, pp. 45-54