TECDIDMAT
Resolución de problemas y tecnología en Educación Matemática
Publikationen (26) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben
2024
-
Analysing The Impact of Erroneous Examples on Third-Grade Students’ Problem-Solving Proficiency
International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, Vol. 32, Núm. 3, pp. 52-64
-
Design and Evaluation of a Set of Methodological Strategies for Learning a Second Language in Students with Down Syndrome Using Computer-Based Instruction
IEEE Transactions on Learning Technologies, Vol. 17, pp. 172-180
-
Design and Validation of a Computational Thinking Test for Children in the First Grades of Elementary Education
Multimodal Technologies and Interaction, Vol. 8, Núm. 5
-
Metacognitive control during problem solving at early ages in programming tasks using a floor robot
ZDM - Mathematics Education
-
Solving the Palliative Home Health Care Routing and Scheduling Problem with an integer linear programming model
Expert Systems with Applications, Vol. 249
-
Thick-restarted joint Lanczos bidiagonalization for the GSVD
Journal of Computational and Applied Mathematics, Vol. 440
-
VNS with Path Relinking for the Profitable Close-Enough Arc Routing Problem
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
2023
-
A methodological approach to enable natural language interaction in an Intelligent Tutoring System
Computer Speech and Language, Vol. 81
-
Acceptance and Intentions of Using Dynamic Geometry Software by Pre-Service Primary School Teachers
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 7
-
Actitudes afectivas de estudiantes de Primaria ante una instrucción basada en ejemplos usando un sistema tutorial inteligente
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 591
-
Ajuste o reelaboración del plan en situaciones de resolución de problemas en primeras edades
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 575
-
An extended technology acceptance model on immersive virtual reality use with primary school students
Technology, Pedagogy and Education, Vol. 32, Núm. 3, pp. 367-388
-
Brecha de género en la resolución aritmética de problemas: un estudio sobre la gestión del error
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 592
-
Building personalised homework from a learning analytics based formative assessment: Effect on fifth-grade students' understanding of fractions
British Journal of Educational Technology, Vol. 54, Núm. 1, pp. 76-97
-
Data-Driven Modeling Through the Moodle Learning Management System: An Empirical Study Based on a Mathematics Teaching Subject
Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, Vol. 18, Núm. 1, pp. 19-27
-
Dificultades en tareas de identificación de ecuaciones en la resolución de problemas verbales
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 561
-
Effect of algebraic language and problem text wording on problem model accuracy when solving age word problems
Educational Studies in Mathematics, Vol. 114, Núm. 1, pp. 109-127
-
Formando en modelización matemática al futuro profesorado en Educación Infantil
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 574
-
Heuristics for the Profitable Close-Enough Arc Routing Problem
Expert Systems with Applications, Vol. 230
-
Improvements to SLEPc in Releases 3.14-3.18
ACM Transactions on Mathematical Software, Vol. 49, Núm. 3