Publicaciones (26) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. Analysing The Impact of Erroneous Examples on Third-Grade Students’ Problem-Solving Proficiency

    International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, Vol. 32, Núm. 3, pp. 52-64

  2. Design and Evaluation of a Set of Methodological Strategies for Learning a Second Language in Students with Down Syndrome Using Computer-Based Instruction

    IEEE Transactions on Learning Technologies, Vol. 17, pp. 172-180

  3. Design and Validation of a Computational Thinking Test for Children in the First Grades of Elementary Education

    Multimodal Technologies and Interaction, Vol. 8, Núm. 5

  4. Metacognitive control during problem solving at early ages in programming tasks using a floor robot

    ZDM - Mathematics Education

  5. Solving the Palliative Home Health Care Routing and Scheduling Problem with an integer linear programming model

    Expert Systems with Applications, Vol. 249

  6. Thick-restarted joint Lanczos bidiagonalization for the GSVD

    Journal of Computational and Applied Mathematics, Vol. 440

  7. VNS with Path Relinking for the Profitable Close-Enough Arc Routing Problem

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

2023

  1. A methodological approach to enable natural language interaction in an Intelligent Tutoring System

    Computer Speech and Language, Vol. 81

  2. Acceptance and Intentions of Using Dynamic Geometry Software by Pre-Service Primary School Teachers

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 7

  3. Actitudes afectivas de estudiantes de Primaria ante una instrucción basada en ejemplos usando un sistema tutorial inteligente

    Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 591

  4. Ajuste o reelaboración del plan en situaciones de resolución de problemas en primeras edades

    Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 575

  5. An extended technology acceptance model on immersive virtual reality use with primary school students

    Technology, Pedagogy and Education, Vol. 32, Núm. 3, pp. 367-388

  6. Brecha de género en la resolución aritmética de problemas: un estudio sobre la gestión del error

    Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 592

  7. Building personalised homework from a learning analytics based formative assessment: Effect on fifth-grade students' understanding of fractions

    British Journal of Educational Technology, Vol. 54, Núm. 1, pp. 76-97

  8. Data-Driven Modeling Through the Moodle Learning Management System: An Empirical Study Based on a Mathematics Teaching Subject

    Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, Vol. 18, Núm. 1, pp. 19-27

  9. Dificultades en tareas de identificación de ecuaciones en la resolución de problemas verbales

    Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 561

  10. Effect of algebraic language and problem text wording on problem model accuracy when solving age word problems

    Educational Studies in Mathematics, Vol. 114, Núm. 1, pp. 109-127

  11. Formando en modelización matemática al futuro profesorado en Educación Infantil

    Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 574

  12. Heuristics for the Profitable Close-Enough Arc Routing Problem

    Expert Systems with Applications, Vol. 230

  13. Improvements to SLEPc in Releases 3.14-3.18

    ACM Transactions on Mathematical Software, Vol. 49, Núm. 3