José Antonio
González-Calero Somoza
Publikationen, an denen er mitarbeitet José Antonio González-Calero Somoza (22)
2024
-
Analysing The Impact of Erroneous Examples on Third-Grade Students’ Problem-Solving Proficiency
International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, Vol. 32, Núm. 3, pp. 52-64
-
Metacognitive control during problem solving at early ages in programming tasks using a floor robot
ZDM - Mathematics Education
2023
-
An extended technology acceptance model on immersive virtual reality use with primary school students
Technology, Pedagogy and Education, Vol. 32, Núm. 3, pp. 367-388
-
Building personalised homework from a learning analytics based formative assessment: Effect on fifth-grade students' understanding of fractions
British Journal of Educational Technology, Vol. 54, Núm. 1, pp. 76-97
-
Effect of algebraic language and problem text wording on problem model accuracy when solving age word problems
Educational Studies in Mathematics, Vol. 114, Núm. 1, pp. 109-127
-
Intelligent tutoring systems for word problem solving in COVID-19 days: could they have been (part of) the solution?
ZDM - Mathematics Education, Vol. 55, Núm. 1, pp. 35-48
2022
-
Exploring the development of mental rotation and computational skills in elementary students through educational robotics
International Journal of Child-Computer Interaction, Vol. 32
-
Using intra-task flexibility on an intelligent tutoring system to promote arithmetic problem-solving proficiency
British Journal of Educational Technology, Vol. 53, Núm. 6, pp. 1976-1992
-
¿Qué opinan los estudiantes de primaria sobre la resolución de problemas verbales en un sistema tutorial inteligente? Importancia del género en la satisfacción percibida
Educar para transformar: Innovación pedagógica, calidad y TIC en contextos formativos (Dykinson), pp. 2782-2791
2020
-
The role of language on the reversal error. A study with bilingual Basque-Spanish students
Mathematical Thinking and Learning, Vol. 22, Núm. 3, pp. 214-232
2019
-
Fundamentos de diseño de un entorno tecnológico para el estudio de las habilidades en resolución de problemas en primeras edades escolares
Research in Education and Learning Innovation Archives. REALIA, Núm. 22, pp. 58-76
-
Uso de la comprensión lectora para la construcción de un modelo predictivo del éxito de estudiantes de 4º de Primaria cuando resuelven problemas verbales en un sistema inteligente
Revista de educación, Núm. 384, pp. 41-69
2018
-
Desarrollo del pensamiento computacional en educación infantil mediante la resolución de problemas en entornos tecnológicos
Tendencias y tecnologías emergentes en investigación e innovación educativa (Graó), pp. 197-214
-
El origen del error de inversión y las bases neuronales subyacentes
Revista de educación de la Universidad de Granada, Núm. 25, pp. 281-297
-
Elementos de resolución de problemas en primeras edades escolares con Bee-bot
Edma 0-6: Educación Matemática en la Infancia, Vol. 7, Núm. 1, pp. 12-41
-
La resolución de problemas matemáticos en primeras edades escolares con Bee-bot
Matemáticas, Educación y Sociedad, Vol. 1, Núm. 2, pp. 36-50
-
Una visión restringida del uso de los entornos tecnológicos en educación matemática
Tendencias y tecnologías emergentes en investigación e innovación educativa (Graó), pp. 109-128
2017
-
Game over or continue? Los videojuegos en la enseñanza de las matemáticas
Entornos humanos digitalizados: experiencias TIC en escenarios educativos (Síntesis), pp. 17-34
2015
-
Estudio empírico del error de inversión
Investigación en Educación Matemática XIX
2013
-
Difficulties in naming quantities when primary students solve word problems in an algebraic way
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XVII