Argitalpenak (99) EDUARDO VIDAL-ABARCA GAMEZ argitalpenak

2022

  1. Comprehension processes on question-answering activities: A think-aloud study

    Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 20, Núm. 56, pp. 1-26

  2. How to assist the students while learning from text? Effects of inserting adjunct questions on text processing

    Instructional Science, Vol. 50, Núm. 5, pp. 749-770

2020

  1. Aprender y enseñar: una mirada desde la psicología

    Aprendizaje y desarrollo de la personalidad (Alianza), pp. 19-54

  2. Aprender, enseñar y evaluar conceptos e ideas

    Aprendizaje y desarrollo de la personalidad (Alianza), pp. 119-150

  3. Aprender, enseñar y evaluar habilidades y estrategias

    Aprendizaje y desarrollo de la personalidad (Alianza), pp. 151-182

  4. Aprendizaje y desarrollo de la personalidad zuz.

    Alianza

  5. Aprendizaje y enseñanza de actitudes y valores prosociales

    Aprendizaje y desarrollo de la personalidad (Alianza), pp. 183-214

  6. Effects of timing of formative feedback in computer-assisted learning environments

    Journal of Computer Assisted Learning, Vol. 36, Núm. 5, pp. 718-728

  7. El desarrollo cognitivo

    Aprendizaje y desarrollo de la personalidad (Alianza), pp. 57-84

  8. L'avaluació de la competència lectora a les proves PISA

    Articles: Revista de didàctica de la llengua i de la literatura, Núm. 85, pp. 41-50

  9. La evaluación de la competencia lectura en las pruebas PISA

    Textos de didáctica de la lengua y la literatura, Núm. 88, pp. 32-38

  10. Question-answering skills: The role of feedback in digital environments

    Enfance, Núm. 3, pp. 313-335

2018

  1. Read&Learn: una herramienta de investigación para el aprendizaje asistido por ordenador

    Magister: Revista miscelánea de investigación, Vol. 30, Núm. 1, pp. 21-28

  2. Teaching self-regulation strategies via an intelligent tutoring system (TuinLECweb): Effects for low-skilled comprehenders

    Journal of Computer Assisted Learning, Vol. 34, Núm. 5, pp. 515-525

  3. The development of adolescents' comprehension-based Internet reading activities

    Learning and Individual Differences, Vol. 61, pp. 31-39