EDUARDO
VIDAL-ABARCA GAMEZ
EMÉRITO/A UNIVERSIDAD
Publikationen (99) Publikationen von EDUARDO VIDAL-ABARCA GAMEZ
2022
-
Comprehension processes on question-answering activities: A think-aloud study
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 20, Núm. 56, pp. 1-26
-
How to assist the students while learning from text? Effects of inserting adjunct questions on text processing
Instructional Science, Vol. 50, Núm. 5, pp. 749-770
2021
-
Delaying elaborated feedback within computer-based learning environments: The role of summative and question-based feedback
Journal of Computer Assisted Learning, Vol. 37, Núm. 4, pp. 1015-1029
2020
-
Aprender y enseñar: una mirada desde la psicología
Aprendizaje y desarrollo de la personalidad (Alianza), pp. 19-54
-
Aprender, enseñar y evaluar conceptos e ideas
Aprendizaje y desarrollo de la personalidad (Alianza), pp. 119-150
-
Aprender, enseñar y evaluar habilidades y estrategias
Aprendizaje y desarrollo de la personalidad (Alianza), pp. 151-182
-
Aprendizaje y desarrollo de la personalidad
dir.
Alianza
-
Aprendizaje y enseñanza de actitudes y valores prosociales
Aprendizaje y desarrollo de la personalidad (Alianza), pp. 183-214
-
Effects of timing of formative feedback in computer-assisted learning environments
Journal of Computer Assisted Learning, Vol. 36, Núm. 5, pp. 718-728
-
El desarrollo cognitivo
Aprendizaje y desarrollo de la personalidad (Alianza), pp. 57-84
-
L'avaluació de la competència lectora a les proves PISA
Articles: Revista de didàctica de la llengua i de la literatura, Núm. 85, pp. 41-50
-
La evaluación de la competencia lectura en las pruebas PISA
Textos de didáctica de la lengua y la literatura, Núm. 88, pp. 32-38
-
Question-answering skills: The role of feedback in digital environments
Enfance, Núm. 3, pp. 313-335
2019
-
Análitica de Datos de Aprendizaje en un curso universitario de estadística con Read and Learn
Investigación en Educación Matemática XXIII
-
Does Computer-based Elaborated Feedback Influence the Students’ Question-Answering Process?
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 17, Núm. 47, pp. 81-106
-
How do students process complex formative feedback in question-answering tasks? A think-aloud study
Metacognition and Learning, Vol. 14, Núm. 1, pp. 65-87
-
To answer questions from text, one has to understand what the question is asking: differential effects of question aids as a function of comprehension skill
Reading and Writing, Vol. 32, Núm. 8, pp. 2111-2124
2018
-
Read&Learn: una herramienta de investigación para el aprendizaje asistido por ordenador
Magister: Revista miscelánea de investigación, Vol. 30, Núm. 1, pp. 21-28
-
Teaching self-regulation strategies via an intelligent tutoring system (TuinLECweb): Effects for low-skilled comprehenders
Journal of Computer Assisted Learning, Vol. 34, Núm. 5, pp. 515-525
-
The development of adolescents' comprehension-based Internet reading activities
Learning and Individual Differences, Vol. 61, pp. 31-39