JAVIER
MONFORTE ALARCON
AYUDANTE DOCTOR/A
JOAN
UBEDA COLOMER
PROF. PERMANENTE LABORAL PPL
Publicaciones en las que colabora con JOAN UBEDA COLOMER (15)
2024
-
“I needed something to hook me.” A narrative study on adherence to Pilates
Journal of Bodywork and Movement Therapies, Vol. 38, pp. 534-540
2021
-
Environmental barriers and facilitators to physical activity among university students with physical disability-a qualitative study in Spain
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 2, pp. 1-15
-
Physical activity and accomplishment of recommendations in university students with disabilities: A longitudinal study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 11
-
Tinkering with the two-to-one interview: Reflections on the use of two interviewers in qualitative constructionist inquiry
Methods in Psychology, Vol. 5
2020
-
Discapacidad, actividad física y salud: modelos conceptuales e implicaciones prácticas
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 15, Núm. 45, pp. 401-410
-
Scientific exercise guidelines for adults with spinal cord injury: Development process, results and recommendations for implementation
Revista Andaluza de Medicina del Deporte, Vol. 13, Núm. 2, pp. 106-109
2019
-
Infografía sobre actividad física para personas adultas con discapacidad
Revista Española de Discapacidad (REDIS), Vol. 7, Núm. 1, pp. 257-265
-
Physical activity of university students with disabilities: accomplishment of recommendations and differences by age, sex, disability and weight status
Public Health, Vol. 166, pp. 69-78
-
Predicting physical activity in university students with disabilities: The role of social ecological barriers in the theory of planned behaviour
Disability and Health Journal, Vol. 12, Núm. 4, pp. 574-580
-
Sobre el carácter ideológico de la educación (física)
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 63, pp. 41-46
-
‘Como una chica’: un estudio provocativo sobre estereotipos de género en educación física
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 36, pp. 74-79
2018
-
El género a debate en educación física
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 60, pp. 33-36
-
Motivos de práctica y abandono físico-deportivo en alumnado universitario con discapacidad: influencia de la edad y el grado de discapacidad
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 13, Núm. 37, pp. 51-60
2017
-
El potencial del enfoque narrativo: Un modelo comprensivo de enseñanza deportiva
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 57, pp. 49-54
-
Percepción del alumnado sobre una Unidad Didáctica de enseñanza comprensiva de los juegos deportivos de invasión en Educación Física
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 31, pp. 306-311