DAVID
ARNAU VERA
CATEDRÁTICO/A DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (79) Publicaciones de DAVID ARNAU VERA
2024
-
Design and Evaluation of a Set of Methodological Strategies for Learning a Second Language in Students with Down Syndrome Using Computer-Based Instruction
IEEE Transactions on Learning Technologies, Vol. 17, pp. 172-180
2023
-
A methodological approach to enable natural language interaction in an Intelligent Tutoring System
Computer Speech and Language, Vol. 81
-
Actitudes afectivas de estudiantes de Primaria ante una instrucción basada en ejemplos usando un sistema tutorial inteligente
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 591
-
Ajuste o reelaboración del plan en situaciones de resolución de problemas en primeras edades
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 575
-
Brecha de género en la resolución aritmética de problemas: un estudio sobre la gestión del error
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 592
-
Building personalised homework from a learning analytics based formative assessment: Effect on fifth-grade students' understanding of fractions
British Journal of Educational Technology, Vol. 54, Núm. 1, pp. 76-97
-
Dificultades en tareas de identificación de ecuaciones en la resolución de problemas verbales
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 561
-
Effect of algebraic language and problem text wording on problem model accuracy when solving age word problems
Educational Studies in Mathematics, Vol. 114, Núm. 1, pp. 109-127
-
Intelligent tutoring systems for word problem solving in COVID-19 days: could they have been (part of) the solution?
ZDM - Mathematics Education, Vol. 55, Núm. 1, pp. 35-48
-
On Using Conversational Frameworks to Support Natural Language Interaction in Intelligent Tutoring Systems
IEEE Transactions on Learning Technologies, Vol. 16, Núm. 5, pp. 722-735
2022
-
An Instructional Design for The Improvement of Counting Skills in 3-Year-Old Children
International Electronic Journal of Elementary Education, Vol. 14, Núm. 3, pp. 387-403
-
De la tecnología a la educación matemática: ¿Una vía de doble sentido?
Investigación en Educación Matemática XXV
-
ERROR-BASED TEACHING TO IMPROVE PRIMARY SCHOOL STUDENTS’ UNDERSTANDING OF DECIMAL NUMBERS
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Entornos tecnológicos para el desarrollo del pensamiento computacional y de la competencia en resolución de problemas
Aportaciones al desarrollo del currículo desde la investigación en educación matemática (Editorial Universidad de Granada), pp. 399-424
-
IMPACT OF ERRONEOUS EXAMPLES ON FOURTH-GRADE STUDENTS’ WORD-PROBLEM-SOLVING PROFICIENCY USING AN INTELLIGENT TUTORING SYSTEM
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Relations between complexity and difficulty on repeating-pattern tasks in early childhood
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 45, Núm. 2, pp. 311-350
-
THE EFFECT OF ASKING FOR INTERMEDIATE QUANTITIES WHEN SOLVING MULTI-STEP WORD PROBLEMS
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Using Open Source Technologies and Generalizable Procedures in Conversational and Affective Intelligent Tutoring Systems
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
-
Using intra-task flexibility on an intelligent tutoring system to promote arithmetic problem-solving proficiency
British Journal of Educational Technology, Vol. 53, Núm. 6, pp. 1976-1992
2020
-
The role of language on the reversal error. A study with bilingual Basque-Spanish students
Mathematical Thinking and Learning, Vol. 22, Núm. 3, pp. 214-232