
AGUSTIN
REYES TORRES
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publications (69) AGUSTIN REYES TORRES publications
2025
-
Analysis of movie trailers based on a WSH game prototype: Developing critical literacy in L2 students
Literacy Policies for Equity and Inclusion (IGI Global), pp. 1-23
-
Didàctica de la literatura a través de l'àlbum il-lustrat: Literacitats múltiples, gènere i diversitat en tres llengües curriculars
coord.
Tirant Humanidades
-
From me to you: a plurilingual experience to foster narrative empathy through picture books in Primary Education
Didàctica de la literatura a través de l'àlbum il-lustrat: Literacitats múltiples, gènere i diversitat en tres llengües curriculars (Tirant Humanidades), pp. 123-144
-
Introducció
Didàctica de la literatura a través de l'àlbum il-lustrat: Literacitats múltiples, gènere i diversitat en tres llengües curriculars (Tirant Humanidades), pp. 13-19
-
Reconfiguring Gender Through Digital Narratives: Multiliteracies and Social Justice in Additional Languages Teacher Education
Asparkia: Investigació feminista, Núm. 46
-
Reconfiguring Gender Through Digital Narratives: Multiliteracies and Social Justice in Additional Languages Teacher Education
Asparkía. Investigació feminista
2024
-
Coming-of-Age Graphic Novels in L2 Education: Reflecting on Social Justice from a Feminist Perspective
Social Justice through Pedagogies of Multiliteracies: Developing and Strengthening L2 Learner Agency and Identity (Taylor and Francis), pp. 163-180
-
Fostering narrative empathy through picture books in the english as a foreign language classroom
Educational Innovation to Address Complex Societal Challenges (IGI Global), pp. 74-90
-
La Pedagogía de las Multiliteracidades en la Didáctica del español como L2: una aproximación a la creación activa de significado
Didáctica. Lengua y literatura, Núm. 36, pp. 27-37
-
Literacy development through game-based learning and gamification in EFL in primary education: a comparative study : A comparative study
Digilec: revista internacional de lenguas y culturas, Vol. 11, pp. 240-268
-
Literatura, multiliteracidad y multimodalidad
The Routledge handbook of multiliteracies for spanish language teaching: multimodalidad e interdisciplinariedad (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 252-268
-
Los textos nacidos en formato digital y la pedagogía de las multiliteracidades: una aproximación multimodal a la enseñanza del español 2/L
Propuestas y recursos digitales en la enseñanza de ELE (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 35-50
-
MULTILITERACIES IN MINORITY LANGUAGE CONTEXTS: A MULTIMODAL LEARNING PATH TO PROMOTE LEARNERS’ MEANING-MAKING PROCESS AND AESTHETIC EXPERIENCES
L1 Educational Studies in Language and Literature, Vol. 24, Núm. 3, pp. 1-29
-
Multiliteracies and Picturebooks: A Gender-Based Critical and Aesthetic Engagement with Social Justice Through a Nonfictional Heroine
Empowering Language Learners in a Changing World through Pedagogies of Multiliteracies (Springer Nature), pp. 163-181
2023
-
Emociones estéticas y lectura multimodal: hacia el desarrollo de las competencias emocionales en ILE
Tejuelo: Didáctica de la Lengua y la Literatura. Educación, Núm. 38, pp. 231-260
-
La integración de la Agenda Feminista en la formación del profesorado de Educación Infantil: una situación de aprendizaje en la clase de inglés a través del álbum ilustrado de no-ficción
Cuestiones de género: de la igualdad y la diferencia, Núm. 18, pp. 481-502
-
La novela gráfica literaria: una aproximación didáctica a Rulfo a través del aprendizaje mediante diseño
Doblele: revista de lengua y literatura, Núm. 9, pp. 44-56
-
Learning by Design Through Born-Digital Texts in EFL
Advances in Educational Marketing, Administration, and Leadership, pp. 63-82
-
Multiliteracidades, plurilingüismo y aprendizaje multimodal en la formación del profesorado de Educación Primaria
Proceedings 2nd international congress: education and knowledge
-
Oralidad y expresión de emociones: análisis de una experiencia plurilingüe en Educación Primaria a partir de álbumes ilustrados
Proceedings 2nd international congress: education and knowledge