IRENE
FERRANDO PALOMARES
PROF. PERMANENTE LABORAL PPL
Publications (84) Publications de IRENE FERRANDO PALOMARES Voir les données de recherche référencées.
2024
-
INFLUENCE OF PRIOR KNOWLEDGE ON PRE-SERVICE TEACHERS’ PERFORMANCE IN SOLVING FERMI PROBLEMS
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Influence of the Type of Mathematical Problems on Students’ and Pre-service Teachers’ Interest and Performance. A replication and elaboration study
Implementation and Replication Studies in Mathematics Education, Vol. 4, Núm. 1, pp. 125-159
-
Pictures in Fermi Problems: How Do Prospective Teachers Use Them in the Modelling Process?
International Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 467-477
-
Regular and Talented Students’ Behaviour When Solving Modelling Tasks: Are There Differences?
International Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 401-411
-
Secuencias de problemas de Fermi como actividad para introducir la modelización matemática en las aulas
Gaceta de la Real Sociedad Matematica Española, Vol. 27, Núm. 2, pp. 357-373
-
Teacher education for mathematical modelling: exploring the experiences of secondary school teachers in two courses
ZDM - Mathematics Education, Vol. 56, Núm. 6, pp. 1109-1122
2023
-
Does collaborative and experiential work influence the solution of real-context estimation problems? A study with prospective teachers
Journal of Mathematical Behavior, Vol. 70
-
IMMC-Spain, el desafío de la modelización para estudiantes de educación secundaria
Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales", Núm. 115, pp. 59-70
-
La observación de aula como herramienta de desarrollo profesional: el caso del OCDE Global Teaching InSights
Unión: revista iberoamericana de educación matemática, Núm. 67
-
PROBLEM POSING AND PROBLEM SOLVING BY PROSPECTIVE TEACHERS: AN ANALYSIS OF THE INFLUENCE OF THE CONTEXT
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Pre-service teachers’ flexibility and performance in solving Fermi problems
Educational Studies in Mathematics, Vol. 113, Núm. 2, pp. 207-227
-
Supporting mathematical modelling by upscaling real context in a sequence of tasks
Teaching Mathematics and its Applications, Vol. 41, Núm. 3, pp. 183-197
-
Where Is It Best to Sit in Class? Description of an Experience Based on STEM Problem Solving in a School Context
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 4
-
¿Qué estrategia es mejor para un problema de Fermi? Adaptabilidad de futuros maestros
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 41, Núm. 3, pp. 133-151
-
¿Qué razones explican la falta de matemáticos y matemáticas en la educación secundaria?
Gaceta de la Real Sociedad Matematica Española, Vol. 26, Núm. 1, pp. 173-187
2022
-
COMPARING THE INFLUENCE OF TASK CONTEXT ON THE PERFORMANCE AND MOTIVATION OF TALENTED AND ORDINARY STUDENTS
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
IMPACT OF MATHEMATICS TEACHERS' REFLECTION ON THEIR PERFORMANCE AND BELIEFS
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Oportunidades, retos y necesidades de la educación matemática
Cuadernos de pedagogía, Núm. 531
-
Visual Poetry and Real Context Situations in Mathematical Problem Posing and Solving: A Study of the Affective Impact
Mathematics, Vol. 10, Núm. 10
2021
-
Análisis de pruebas de selección de estudiantes de talento matemático y caracterización del perfil de los participantes
Jornadas Internacionales de Investigación y Práctica Docente en Alta Capacidad Matemática