Publications (84) Publications de IRENE FERRANDO PALOMARES Voir les données de recherche référencées.

2024

  1. INFLUENCE OF PRIOR KNOWLEDGE ON PRE-SERVICE TEACHERS’ PERFORMANCE IN SOLVING FERMI PROBLEMS

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  2. Influence of the Type of Mathematical Problems on Students’ and Pre-service Teachers’ Interest and Performance. A replication and elaboration study

    Implementation and Replication Studies in Mathematics Education, Vol. 4, Núm. 1, pp. 125-159

  3. Pictures in Fermi Problems: How Do Prospective Teachers Use Them in the Modelling Process?

    International Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 467-477

  4. Regular and Talented Students’ Behaviour When Solving Modelling Tasks: Are There Differences?

    International Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 401-411

  5. Secuencias de problemas de Fermi como actividad para introducir la modelización matemática en las aulas

    Gaceta de la Real Sociedad Matematica Española, Vol. 27, Núm. 2, pp. 357-373

  6. Teacher education for mathematical modelling: exploring the experiences of secondary school teachers in two courses

    ZDM - Mathematics Education, Vol. 56, Núm. 6, pp. 1109-1122

2023

  1. Does collaborative and experiential work influence the solution of real-context estimation problems? A study with prospective teachers

    Journal of Mathematical Behavior, Vol. 70

  2. IMMC-Spain, el desafío de la modelización para estudiantes de educación secundaria

    Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales", Núm. 115, pp. 59-70

  3. La observación de aula como herramienta de desarrollo profesional: el caso del OCDE Global Teaching InSights

    Unión: revista iberoamericana de educación matemática, Núm. 67

  4. PROBLEM POSING AND PROBLEM SOLVING BY PROSPECTIVE TEACHERS: AN ANALYSIS OF THE INFLUENCE OF THE CONTEXT

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  5. Pre-service teachers’ flexibility and performance in solving Fermi problems

    Educational Studies in Mathematics, Vol. 113, Núm. 2, pp. 207-227

  6. Supporting mathematical modelling by upscaling real context in a sequence of tasks

    Teaching Mathematics and its Applications, Vol. 41, Núm. 3, pp. 183-197

  7. Where Is It Best to Sit in Class? Description of an Experience Based on STEM Problem Solving in a School Context

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 4

  8. ¿Qué estrategia es mejor para un problema de Fermi? Adaptabilidad de futuros maestros

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 41, Núm. 3, pp. 133-151

  9. ¿Qué razones explican la falta de matemáticos y matemáticas en la educación secundaria?

    Gaceta de la Real Sociedad Matematica Española, Vol. 26, Núm. 1, pp. 173-187

2021

  1. Análisis de pruebas de selección de estudiantes de talento matemático y caracterización del perfil de los participantes

    Jornadas Internacionales de Investigación y Práctica Docente en Alta Capacidad Matemática