Publicaciones (78) Publicaciones de IRENE FERRANDO PALOMARES

2023

  1. Does collaborative and experiential work influence the solution of real-context estimation problems? A study with prospective teachers

    Journal of Mathematical Behavior, Vol. 70

  2. IMMC-Spain, el desafío de la modelización para estudiantes de educación secundaria

    Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales", Núm. 115, pp. 59-70

  3. La observación de aula como herramienta de desarrollo profesional: el caso del OCDE Global Teaching InSights

    Unión: revista iberoamericana de educación matemática, Núm. 67

  4. PROBLEM POSING AND PROBLEM SOLVING BY PROSPECTIVE TEACHERS: AN ANALYSIS OF THE INFLUENCE OF THE CONTEXT

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  5. Pre-service teachers’ flexibility and performance in solving Fermi problems

    Educational Studies in Mathematics, Vol. 113, Núm. 2, pp. 207-227

  6. Supporting mathematical modelling by upscaling real context in a sequence of tasks

    Teaching Mathematics and its Applications, Vol. 41, Núm. 3, pp. 183-197

  7. Where Is It Best to Sit in Class? Description of an Experience Based on STEM Problem Solving in a School Context

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 4

  8. ¿Qué estrategia es mejor para un problema de Fermi? Adaptabilidad de futuros maestros

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 41, Núm. 3, pp. 133-151

  9. ¿Qué razones explican la falta de matemáticos y matemáticas en la educación secundaria?

    Gaceta de la Real Sociedad Matematica Española, Vol. 26, Núm. 1, pp. 173-187