IRENE
FERRANDO PALOMARES
PROF. PERMANENTE LABORAL PPL
Publicaciones (78) Publicaciones de IRENE FERRANDO PALOMARES
2023
-
Does collaborative and experiential work influence the solution of real-context estimation problems? A study with prospective teachers
Journal of Mathematical Behavior, Vol. 70
-
IMMC-Spain, el desafío de la modelización para estudiantes de educación secundaria
Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales", Núm. 115, pp. 59-70
-
La observación de aula como herramienta de desarrollo profesional: el caso del OCDE Global Teaching InSights
Unión: revista iberoamericana de educación matemática, Núm. 67
-
PROBLEM POSING AND PROBLEM SOLVING BY PROSPECTIVE TEACHERS: AN ANALYSIS OF THE INFLUENCE OF THE CONTEXT
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Pre-service teachers’ flexibility and performance in solving Fermi problems
Educational Studies in Mathematics, Vol. 113, Núm. 2, pp. 207-227
-
Supporting mathematical modelling by upscaling real context in a sequence of tasks
Teaching Mathematics and its Applications, Vol. 41, Núm. 3, pp. 183-197
-
Where Is It Best to Sit in Class? Description of an Experience Based on STEM Problem Solving in a School Context
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 4
-
¿Qué estrategia es mejor para un problema de Fermi? Adaptabilidad de futuros maestros
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 41, Núm. 3, pp. 133-151
-
¿Qué razones explican la falta de matemáticos y matemáticas en la educación secundaria?
Gaceta de la Real Sociedad Matematica Española, Vol. 26, Núm. 1, pp. 173-187
2022
-
COMPARING THE INFLUENCE OF TASK CONTEXT ON THE PERFORMANCE AND MOTIVATION OF TALENTED AND ORDINARY STUDENTS
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
IMPACT OF MATHEMATICS TEACHERS' REFLECTION ON THEIR PERFORMANCE AND BELIEFS
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Oportunidades, retos y necesidades de la educación matemática
Cuadernos de pedagogía, Núm. 531
-
Visual Poetry and Real Context Situations in Mathematical Problem Posing and Solving: A Study of the Affective Impact
Mathematics, Vol. 10, Núm. 10
2021
-
Análisis de pruebas de selección de estudiantes de talento matemático y caracterización del perfil de los participantes
Jornadas Internacionales de Investigación y Práctica Docente en Alta Capacidad Matemática
-
Classification and analysis of pre-service teachers’ errors in solving fermi problems
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 8
-
Creatividad en alumnos de talento matemático: un estudio exploratorio
Jornadas Internacionales de Investigación y Práctica Docente en Alta Capacidad Matemática
-
Identificación de indicadores propios de estudiantes de talento matemático: fluidez, flexibilidad, originalidad, elaboración y creatividad
Contextos educativos: Revista de educación, Núm. 28, pp. 9-28
-
Influencia del tipo de tarea en el interés: réplica de un estudio en el contexto educativo español
Investigación en Educación Matemática XXIV
-
POEMat.ES: Pauta de observación de la enseñanza de matemáticas en educación secundaria en España
Avances de investigación en educación matemática: AIEM, Núm. 20, pp. 89-103
-
Students from grade 2 to grade 10 solving a Fermi problem: analysis of emerging models
Mathematics Education Research Journal, Vol. 33, Núm. 1, pp. 61-78