RAUL
TARRAGA MINGUEZ
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (175) Publicaciones de RAUL TARRAGA MINGUEZ
2024
-
Análisis organizacional de las Escuelas de Segunda Oportunidad Acreditadas en España
Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 93-102
-
Has the interest in studying medicine increased since the pandemic? An analysis of data on applications for a Bachelor's Degree in Medicine in Spain
Educacion Medica, Vol. 25, Núm. 1
-
Implicit and explicit measurement of pre-service teachers’ attitudes toward autism spectrum disorder
European Journal of Special Needs Education, Vol. 39, Núm. 1, pp. 1-18
-
La orientación personal, vocacional y profesional en escuelas de segunda oportunidad
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, Vol. 35, Núm. 1, pp. 82-100
-
Prevalence of attention deficit hyperactivity disorder symptomatology in Ecuadorian schoolchildren (aged 6–11)
Journal of Research in Special Educational Needs, Vol. 24, Núm. 2, pp. 429-438
-
The relationship between emotional regulation of teachers and the participation of students with autism in inclusive primary and preschool schools
Journal of Research in Special Educational Needs, Vol. 24, Núm. 1, pp. 3-11
-
Understanding teachers' responses to anxiety in children with autism at elementary schools and preschools
Journal of Research in Special Educational Needs, Vol. 24, Núm. 1, pp. 201-214
2023
-
Análisis del impacto de un curso formación sobre educación inclusiva en las actitudes y la autoeficacia de futuros docentes
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 26, Núm. 3, pp. 165-176
-
Construir la teoría a partir de la práctica en la formación inicial de maestros y maestras: Una experiencia docente
ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa, Vol. 12, pp. 294-302
-
Discrepancies between parents and teachers of students with autism spectrum disorder (ASD) in executive functioning according to the BRIEF
Anales de psicología, Vol. 39, Núm. 1, pp. 81-87
-
Do labels matter? Analysis of teachers' self-efficacy towards the autism spectrum disorder depending on the diagnostic label used (ASD or Asperger's)
Journal of Research in Special Educational Needs, Vol. 23, Núm. 2, pp. 126-135
-
Día mundial de concienciación del autismo. Un análisis de su impacto en volumen de búsquedas en Google en países de habla hispana
II Congreso Internacional de Transformación Digital en Entornos de Aprendizaje, CITEA 2022: libro de actas
-
La accesibilidad cognitiva en el punto de mira. Análisis de una experiencia de futuros docentes sobre la evaluación del entorno
Aula de encuentro: Revista de investigación y comunicación de experiencias educativas, Vol. 25, Núm. 1, pp. 109-130
-
Las redes sociales como herramienta para trabajar actitudes hacia la inclusión
Edunovatic2023. Conference Proceedings: 8th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT November 29 - 30, 2023
-
Mamá, me quiero ir de este colegio. Un análisis de las experiencias de acoso escolar de estudiantes con diversidad funcional
Educatio siglo XXI: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 41, Núm. 1, pp. 107-128
-
Recurriendo a las TIC para el diseño de materiales educativos en la atención a la diversidad. Una experiencia de coordinación entre asignaturas en el Máster Universitario de Educación Especial
ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa, Vol. 12, pp. 303-311
-
Research Mapping of Trauma Experiences in Autism Spectrum Disorders: A Bibliometric Analysis
Healthcare (Switzerland), Vol. 11, Núm. 9
-
Teaching Methods in Medical Education: An Analysis of the Assessments and Preferences of Students
Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 11
-
The impact of online teaching on the academic performance of spanish medical students
Revista Cubana de Educacion Medica Superior, Vol. 37, Núm. 1
-
Trends in autism spectrum-related motherhood research: a bibliometric study
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 13, Núm. 2, pp. 472-489