DANIEL
MARTOS GARCIA
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (101) Publicaciones de DANIEL MARTOS GARCIA
2024
-
Curricular and pedagogical approaches for physical activity prescription training: a mixed-methods study of the “Exercise is Medicine” workshops in Colombia
BMC Medical Education, Vol. 24, Núm. 1
-
International consensus statement on the design, delivery and evaluation of sport-based interventions aimed at promoting social, psychological and physical well-being in prison
BMJ Open, Vol. 14, Núm. 1
2023
-
Educació transinclusiva a Educació Física: l’estudi d’un cas
Ágora para la educación física y el deporte, Núm. 25, pp. 167-192
-
El discurs normatiu de la corporalitat, la «grassofòbia» i el gènere: una proposta provocativa en Educació Física
Temps d’Educació, Núm. 65, pp. 177-194
-
Emancipation or simulation? The pedagogy of ignorance and action research in PETE
Physical Education and Sport Pedagogy, Vol. 28, Núm. 1, pp. 43-55
-
From the via Crucis to paradise. The experiences of women football players in Spain surrounding gender and homosexuality
International Review for the Sociology of Sport, Vol. 58, Núm. 7, pp. 1075-1091
-
La evaluación participativa y la negociación con el alumnado: una propuesta basada en la Pedagogía de la Ignorancia
REDU: Revista de Docencia Universitaria, Vol. 21, Núm. 1, pp. 129-146
-
La formación de grupos en Educación Física. Una revisión de la literatura
Sportis: Revista Técnico-Científica del Deporte Escolar, Educación Física y Psicomotricidad, Vol. 9, Núm. 1, pp. 166-186
-
Normatividad corporal, gordofobia y género
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 82, pp. 7-12
-
Reflexivity of discomfort: Two women outsiders doing sport research in prison
International Review for the Sociology of Sport, Vol. 58, Núm. 5, pp. 850-866
-
‘Once upon a time’. Exploring the possibilities and limitations for inclusive PE through creative writing: A tale of exclusion, integration and inclusion
European Physical Education Review
2022
-
Balibrea Melero, Kety y Santos Ortega, Antonio (2011). Deporte en los barrios: ¿Integración o control social? Valencia, Universitat Politècnica de València.
Sociología del deporte, Vol. 3, Núm. 1, pp. 87-88
-
El cuento motor como recurso didáctico provocativo para fomentar la cooperación y la empatía
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 44, pp. 936-945
-
Jugando a la diversidad en primaria: Realidades trans en la Educación Física
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 78, pp. 13-19
-
La Educación Física desde dentro. El discurso del rendimiento, el currículum oculto y las discriminaciones de género
Ágora para la educación física y el deporte, Núm. 24, pp. 46-71
-
Lesbianism in sport: The heteronormative challenge
Sport, Identity and Inclusion in Europe: The Experiences of LGBTQ People in Sport (Taylor and Francis), pp. 168-180
-
Politicizing the learning of Sustainable Development Goals through drama performances and agonistic debates: a teacher training experience from the perspective of radical democracy
Environmental Education Research, Vol. 28, Núm. 11, pp. 1656-1671
-
Volunteering for Research in Prison: Issues of Access, Rapport and Ethics and Emotions During Ethnography
International Journal of Qualitative Methods, Vol. 21
2021
-
Contracte d’aprenentatge en l’assignatura de Pilota Valenciana
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2899-2916
-
La actividad física y deportiva como motor para la participación en un módulo de un centro penitenciario
Revista Española de Educación Física y Deportes: REEFD, Núm. 435, pp. 23-26