RAFAEL
GARCIA ROS
CATEDRÁTICO/A DE UNIVERSIDAD
FRANCISCO
PEREZ GONZALEZ
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicacions en què col·labora amb FRANCISCO PEREZ GONZALEZ (41)
2023
-
Effects of self-regulated learning and procrastination on academic stress, subjective well-being, and academic achievement in secondary education
Current Psychology, Vol. 42, Núm. 30, pp. 26602-26616
2020
2019
-
Effects of parenting styles on self-regulated learning and academic stress in Spanish adolescents
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 15
-
Effects of pre-college variables and first-year engineering students’ experiences on academic achievement and retention: a structural model
International Journal of Technology and Design Education, Vol. 29, Núm. 4, pp. 915-928
-
Predicting first-year college student retention: Validation of the college persistence questionnaire in a Spanish sample
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 16
2018
-
Development and validation of the questionnaire of academic stress in secondary education: Structure, reliability and nomological validity
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 15, Núm. 9
-
Social interaction learning strategies, motivation, first-year students’ experiences and permanence in university studies*
Educational Psychology, Vol. 38, Núm. 4, pp. 451-469
-
The Schoolwork Engagement Inventory: Factorial Structure, Measurement Invariance by Gender and Educational Level, and Convergent Validity in Secondary Education (12-18 Years)
Journal of Psychoeducational Assessment, Vol. 36, Núm. 6, pp. 588-603
-
The development and validation of a scale for assessing peer-mentoring processes in programs for first-year university students
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 16, Núm. 46, pp. 661-679
2017
-
Estructura factorial y propiedades psicométricas de la Time Management Behavior Scale (TMBS) en población universitaria colombiana
Universitas psychologica, Vol. 16, Núm. 1
-
Los profesionales de la psicología de la educación en el siglo XXI: Un escenario complejo
Informació psicològica, Núm. 113, pp. 48-60
2015
-
Analizando las dimensiones psicosociales implicadas en los resultados académicos y permanencia en los grados de ingeniería
INNODOCT, 3rd International Conference on Innovation, Documentation and Teaching Technologies
-
Análisis del estrés académico en la adolescencia: efectos del nivel educativo y del sexo en Educación Secundaria Obligatoria
Informació psicològica, Núm. 110, pp. 2-12
-
Aprendizaje autorregulado, experiencias en el año de acceso a la Universidad y éxito académico en los estudios universitarios: un análisis a través de modelos estructurales
3rd International Congress of Educational Sciences and Development
-
Aprendizaje autorregulado, experiencias en el año de acceso a la universidad y éxito académico en los estudios universitarios: Un análisis a través de modelos estructurales
Libro de Actas del 3rd International Congress of Educational Sciences and Development
2014
-
Aprendizaje autorregulado y éxito académico en los grados de ingeniería ¿Presentan perfiles diferenciales respecto a otras titulaciones?
II Congreso Internacional de Innovación Docente. CIID: Murcia, 20 y 21 de febrero de 2014 (Universidad de Murcia), pp. 802-811
-
La gestió dels temps d'estudi
Futura, Núm. 28, pp. 5-21
2012
-
Efectos de interacción en la predicción del abandono en los estudios de Psicología
Anales de psicología, Vol. 28, Núm. 1, pp. 112-119
-
Evaluación del estrés académico en estudiantes de nueva incorporación a la universidad
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 44, Núm. 2, pp. 143-154
-
Spanish version of the Time Management Behavior Questionnaire for university students
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 15, Núm. 3, pp. 1485-1494