![Foto de LORENA](/img/nophoto.png)
LORENA
CANO ORON
AJUDANT DOCTOR/A
Publications (63) LORENA CANO ORON publications
2024
-
Capítulo 11. La campaña por mensajería instantánea: Uso de los partidos de WhatsApp y Telegram en las elecciones del 28A
Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 24, pp. 193-214
-
Capítulo 6. La campaña subterránea: sesgos informativos y noticias falsas
Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 24, pp. 105-122
-
Twitch's Second Phase of Development: Analyzing Streamer Profiles and Content Trends That Boost Its Evolution into a Mass Media
Games and Culture
2023
-
Complementary and alternative medicine on Youtube: An exploratory study of content-creatir communities
Contratexto: revista de la Facultad de Comunicación de la Universidad de Lima, Núm. 39, pp. 215-241
-
Editorial
Dígitos: Revista de Comunicación Digital, Núm. 9, pp. 5-8
-
How Fact-Checkers Define and Apply “Objective Journalism”. Cases of Study of Italy and Spain
Trípodos, Núm. 54, pp. 28-46
-
La deconstrucción de la información: tipologías de desinformación en redes sociales
Ecología de la desinformación y su impacto en el espacio público (Peter Lang), pp. 113-136
-
Media and Science Policy: Who Influences Whom Regarding Complementary and Alternative Medicines Regulation
International Journal of Press/Politics, Vol. 28, Núm. 3, pp. 691-713
-
Tailored Messages in the Feed? Political Microtargeting on Facebook during the 2019 General Elections in Spain
Journal of Political Marketing
2022
-
Análisis del aumento de seguidores y de la presencia multiplataforma de la clase política en Facebook, Twitter e Instagram en campañas electorales (2011-2019)
Fonseca, Journal of Communication, Núm. 24, pp. 211-231
-
COVID-19 vaccine disinformation on YouTube: analysis of a viewing network
Comunicación y sociedad = Communication & Society, Vol. 35, Núm. 2, pp. 223-238
-
Characteristics of the Spanish podcast sphere. Between democratization and commercial logic
El profesional de la información, Vol. 31, Núm. 5
-
De la localización a la movilización. Evolución del uso electoral de Instagram en España de 2015 a 2019
Revista de comunicación, Vol. 21, Núm. 1, pp. 159-179
-
Evolución de la comunicación política digital (2011-2019): ocaso de los blogs, declive de Facebook, generalización de Twitter y popularización de Instagram
Observatorio (OBS*), Vol. 16, Núm. 1, pp. 90-115
-
Media’s portrayal of CAM: Exploring 40 years of narratives and meanings in public discourse
Journalism, Vol. 23, Núm. 10, pp. 2171-2191
-
The Mirage of Truth: The Instrumentalization of Fact-Checking to Spread an Ideological Discourse
Contemporary Politics, Communication, and the Impact on Democracy (IGI Global), pp. 133-151
-
What are data sprints for?
Dígitos: Revista de Comunicación Digital, Núm. 8, pp. 9-30
2021
-
Disinformation in facebook ads in the 2019 spanish general election campaigns
Media and Communication, Vol. 9, Núm. 1, pp. 217-228
-
Exploratory study of the hoaxes spread via WhatsApp in Spain to prevent and/or cure COVID-19
Gaceta Sanitaria, Vol. 35, Núm. 6, pp. 534-541
-
Global spaces for local politics: An exploratory analysis of facebook ads in spanish election campaigns
Social Sciences, Vol. 10, Núm. 7