FAC.MAGISTERI
Centre
EDUARDO
VIDAL-ABARCA GAMEZ
EMÉRITO/A UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con EDUARDO VIDAL-ABARCA GAMEZ (27)
2022
-
Comprehension processes on question-answering activities: A think-aloud study
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 20, Núm. 56, pp. 1-26
2021
-
Delaying elaborated feedback within computer-based learning environments: The role of summative and question-based feedback
Journal of Computer Assisted Learning, Vol. 37, Núm. 4, pp. 1015-1029
2020
-
Question-answering skills: The role of feedback in digital environments
Enfance, Núm. 3, pp. 313-335
2019
-
Análitica de Datos de Aprendizaje en un curso universitario de estadística con Read and Learn
Investigación en Educación Matemática XXIII
-
Does Computer-based Elaborated Feedback Influence the Students’ Question-Answering Process?
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 17, Núm. 47, pp. 81-106
-
How do students process complex formative feedback in question-answering tasks? A think-aloud study
Metacognition and Learning, Vol. 14, Núm. 1, pp. 65-87
2018
-
Read&Learn: una herramienta de investigación para el aprendizaje asistido por ordenador
Magister: Revista miscelánea de investigación, Vol. 30, Núm. 1, pp. 21-28
2017
-
Effect of delay on search decisions in a task-oriented reading environment
Metacognition and Learning, Vol. 12, Núm. 1, pp. 113-130
2016
-
‘Método de evaluación dinámica automatizado’ de competencias lectoras para educación secundaria (EdiLEC)
Universitas psychologica, Vol. 15, Núm. 1, pp. 219-232
2015
-
Efectos de interferencia del uso de la metodología “pensar-en-voz-alta” en situaciones de lectura orientada a-tareas
Libro de Actas del 3rd International Congress of Educational Sciences and Development
-
Selection task and computer-based feedback to improve the searching process in task-oriented reading situations
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
-
Strategic Decisions in Task-Oriented Reading
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 18
2014
-
TuinLEC, un tutor inteligente para mejorar la competencia lectora
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 37, Núm. 1, pp. 40-56
2011
-
Prueba de competencia lectora para educación secundaria (Complec)
Psicothema, Vol. 23, Núm. 4, pp. 808-817
-
Recording online processes in task-oriented reading with Read&Answer
Behavior Research Methods, Vol. 43, Núm. 1, pp. 179-192
2010
-
Importancia de las destrezas de procesamiento de la información en la comprensión de textos científicos
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 33, Núm. 4, pp. 529-541
-
Individual Differences for Self-Regulating Task-Oriented Reading Activities
Journal of Educational Psychology, Vol. 102, Núm. 4, pp. 817-826
2009
-
Papel de los procesos metacognitivos en una tarea de pregunta-respuesta con textos escritos
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 32, Núm. 4, pp. 553-566
2008
-
La comprensión de la evolución: Diferencias entre los estudiantes de alto y bajo rendimiento en el procesamiento de la información científica
Ciencias para el mundo contemporáneo y formación del profesorado en didáctica de las ciencias experimentales: Actas de los XXIII Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Almería 9-12 de septiembre de 2008
2006
-
A connectionist extension to Kintsch's construction-integration model
Discourse Processes, Vol. 42, Núm. 1, pp. 1-35