Publicaciones en las que colabora con EDUARDO VIDAL-ABARCA GAMEZ (27)

2022

  1. Comprehension processes on question-answering activities: A think-aloud study

    Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 20, Núm. 56, pp. 1-26

2018

  1. Read&Learn: una herramienta de investigación para el aprendizaje asistido por ordenador

    Magister: Revista miscelánea de investigación, Vol. 30, Núm. 1, pp. 21-28

2017

  1. Effect of delay on search decisions in a task-oriented reading environment

    Metacognition and Learning, Vol. 12, Núm. 1, pp. 113-130

2015

  1. Efectos de interferencia del uso de la metodología “pensar-en-voz-alta” en situaciones de lectura orientada a-tareas

    Libro de Actas del 3rd International Congress of Educational Sciences and Development

  2. Selection task and computer-based feedback to improve the searching process in task-oriented reading situations

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  3. Strategic Decisions in Task-Oriented Reading

    The Spanish Journal of Psychology, Vol. 18

2014

  1. TuinLEC, un tutor inteligente para mejorar la competencia lectora

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 37, Núm. 1, pp. 40-56

2011

  1. Prueba de competencia lectora para educación secundaria (Complec)

    Psicothema, Vol. 23, Núm. 4, pp. 808-817

  2. Recording online processes in task-oriented reading with Read&Answer

    Behavior Research Methods, Vol. 43, Núm. 1, pp. 179-192

2010

  1. Importancia de las destrezas de procesamiento de la información en la comprensión de textos científicos

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 33, Núm. 4, pp. 529-541

  2. Individual Differences for Self-Regulating Task-Oriented Reading Activities

    Journal of Educational Psychology, Vol. 102, Núm. 4, pp. 817-826

2009

  1. Papel de los procesos metacognitivos en una tarea de pregunta-respuesta con textos escritos

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 32, Núm. 4, pp. 553-566

2008

  1. La comprensión de la evolución: Diferencias entre los estudiantes de alto y bajo rendimiento en el procesamiento de la información científica

    Ciencias para el mundo contemporáneo y formación del profesorado en didáctica de las ciencias experimentales: Actas de los XXIII Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Almería 9-12 de septiembre de 2008

2006

  1. A connectionist extension to Kintsch's construction-integration model

    Discourse Processes, Vol. 42, Núm. 1, pp. 1-35