PAULA
SAMPER GARCIA
CATEDRÁTICO/A DE UNIVERSIDAD
Mª VICENTA
MESTRE ESCRIVA
CATEDRÁTICO/A DE UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con Mª VICENTA MESTRE ESCRIVA (87)
2023
-
Development and content validation of a comprehensive tool for assessing risk and protective factors in children and adolescents: The ACRAM
Children and Youth Services Review, Vol. 145
2022
-
Longitudinal paths between parents' use of rewards and young adolescents' moral traits and prosocial behaviors
Journal of Adolescence, Vol. 94, Núm. 8, pp. 1096-1107
-
Psychosocial Effects of COVID-19 in the Ecuadorian and Spanish Populations: A Cross-Cultural Study
Frontiers in Psychology, Vol. 13
2021
-
Examining the predictors of prosocial behavior in young offenders and nonoffenders
International Journal of Behavioral Development, Vol. 45, Núm. 4, pp. 299-309
-
Traditional masculinity and aggression in adolescence: its relationship with emotional processes
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 18
-
Victimization and peer and parents attachment: The mediating effect of regulatory emotional self-efficacy
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 4, pp. 1-12
2019
-
Bidirectional relations among empathy-related traits, prosocial moral reasoning, and prosocial behaviors
Social Development, Vol. 28, Núm. 3, pp. 514-528
-
Parents or peers? Predictors of prosocial behavior and aggression: A longitudinal study
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. OCT
2016
-
Empatía en la adolescencia: Relaciones con razonamiento moral prosocial, conducta prosocial y agresividad
Acción psicológica, Vol. 13, Núm. 2, pp. 3-14
2015
-
Evaluación del rol de variables intelectuales y socioemocionales en la resolución de problemas en la adolescencia
Universitas psychologica, Vol. 14, Núm. 1, pp. 287-298
-
Psychometric Evidence of a Multidimensional Measure of Prosocial Behaviors for Spanish Adolescents
Journal of Genetic Psychology, Vol. 176, Núm. 4, pp. 260-271
-
Victimización en la escuela: relación de la crianza y variables funcionales-disfuncionales del desarrollo
Anales de psicología, Vol. 31, Núm. 3, pp. 849-858
-
Ámbitos de prevención en la socialización familiar: conducta postsocial, empatía y regulación emocional
El marco global de atención al menor: prácticas basadas en la evidencia, reflexiones y experiencias de éxito (Tirant lo Blanch), pp. 125-146
2014
-
Adaptación y validación en población española de la Escala de Expectativa de los hijos adolescentes sobre la reacción de sus padres frente al comportamiento prosocial y antisocial
Universitas psychologica, Vol. 13, Núm. 1, pp. 61-70
-
Bases teóricas de la familia y las relaciones familiares
Alfa Delta Digital
-
Diversidad familiar: situaciones familiares de riesgo
Alfa Delta Digital
-
Intervención prosocial en la infancia
Recursos para educar en emociones: de la teoría a la acción (Pirámide), pp. 273-292
-
La conducta prosocial: dos instrumentos para su evaluación
Recursos para educar en emociones: de la teoría a la acción (Pirámide), pp. 87-124
-
PROGRAMA DE EDUCACIÓN DE LAS EMOCIONES: LA CON-VIVENCIA. EVALUACIÓN DE SU EFICACIA EN LA CONDUCTA PROSOCIALEDUCATIONAL PROGRAM OF EMOTIONS: THE CO-EXISTENCE. THE EVALUATION OF THE EFFECTIVENESS IN PROSOCIAL BEHAVIOR
International Journal of Developmental and Educational Psychology, Vol. 2, pp. 593-599
-
Parental Expectations and Prosocial Behavior of Adolescents From Low-Income Backgrounds: A Cross-Cultural Comparison Between Three Countries-Argentina, Colombia, and Spain
Journal of Cross-Cultural Psychology, Vol. 45, Núm. 9, pp. 1471-1488