Publicaciones en las que colabora con EDUARDO VIDAL-ABARCA GAMEZ (15)

2020

  1. Effects of timing of formative feedback in computer-assisted learning environments

    Journal of Computer Assisted Learning, Vol. 36, Núm. 5, pp. 718-728

2016

  1. Formative feedback to transfer self-regulation of task-oriented reading strategies

    Journal of Computer Assisted Learning, Vol. 32, Núm. 4, pp. 314-331

2015

  1. ¿Ayuda la retroalimentación formativa sobre el comportamiento de búsqueda a contestar preguntas de comprensión en lecturas con texto disponible?

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 38, Núm. 4, pp. 824-841

2014

  1. Adaptive formative feedback to improve strategic search decisions in task-oriented reading

    Journal of Computer Assisted Learning, Vol. 30, Núm. 3, pp. 233-251

  2. TuinLEC, un tutor inteligente para mejorar la competencia lectora

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 37, Núm. 1, pp. 40-56

2013

  1. Read&AnswerAn application to study task-oriented reading situations

    Information Design Journal, Vol. 20, Núm. 1, pp. 70-78

  2. Self-generated explanations on the question demands are not always helpful

    The Spanish Journal of Psychology, Núm. 16, pp. 1-11

2011

  1. Recording online processes in task-oriented reading with Read&Answer

    Behavior Research Methods, Vol. 43, Núm. 1, pp. 179-192

  2. Selecting information to answer questions: Strategic individual differences when searching texts

    Learning and Individual Differences, Vol. 21, Núm. 2, pp. 201-205

2010

  1. Estrategias de selección de información en tareas de contestación a preguntas

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 33, Núm. 4, pp. 449-460

2009

  1. Impact of question-answering tasks on search processes and reading comprehension

    Learning and Instruction, Vol. 19, Núm. 1, pp. 13-27

  2. Papel de los procesos metacognitivos en una tarea de pregunta-respuesta con textos escritos

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 32, Núm. 4, pp. 553-566

2008

  1. The Effects of Tasks on Integrating Information From Multiple Documents

    Journal of Educational Psychology, Vol. 100, Núm. 1, pp. 209-222