Publicaciones (21) Publicaciones de CARLOS JOSE SEGURA CORDERO

2024

  1. INFLUENCE OF PRIOR KNOWLEDGE ON PRE-SERVICE TEACHERS’ PERFORMANCE IN SOLVING FERMI PROBLEMS

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  2. Influence of the Type of Mathematical Problems on Students’ and Pre-service Teachers’ Interest and Performance. A replication and elaboration study

    Implementation and Replication Studies in Mathematics Education, Vol. 4, Núm. 1, pp. 125-159

  3. Regular and Talented Students’ Behaviour When Solving Modelling Tasks: Are There Differences?

    International Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 401-411

  4. Secuencias de problemas de Fermi como actividad para introducir la modelización matemática en las aulas

    Gaceta de la Real Sociedad Matematica Española, Vol. 27, Núm. 2, pp. 357-373

2023

  1. Does collaborative and experiential work influence the solution of real-context estimation problems? A study with prospective teachers

    Journal of Mathematical Behavior, Vol. 70

  2. IMMC-Spain, el desafío de la modelización para estudiantes de educación secundaria

    Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales", Núm. 115, pp. 59-70

  3. PROBLEM POSING AND PROBLEM SOLVING BY PROSPECTIVE TEACHERS: AN ANALYSIS OF THE INFLUENCE OF THE CONTEXT

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  4. Pre-service teachers’ flexibility and performance in solving Fermi problems

    Educational Studies in Mathematics, Vol. 113, Núm. 2, pp. 207-227

  5. Supporting mathematical modelling by upscaling real context in a sequence of tasks

    Teaching Mathematics and its Applications, Vol. 41, Núm. 3, pp. 183-197

  6. ¿Qué estrategia es mejor para un problema de Fermi? Adaptabilidad de futuros maestros

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 41, Núm. 3, pp. 133-151

2020

  1. Fomento de la flexibilidad matemática a través de una secuencia de tareas de modelización

    Avances de investigación en educación matemática: AIEM, Núm. 17, pp. 84-97

  2. Los recursos en la formación del profesorado: Una experiencia en la Comunidad Valenciana

    Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 89, pp. 59-64

  3. Modelización Matemática: una herramienta transversal para enseñar y aprender ciencias y matemáticas

    Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020

  4. Relations entre contexte, situation et schéma de résolution dans les problèmes d’estimation

    Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, Vol. 20, Núm. 3, pp. 557-573