MARIO
ALGUACIL JIMENEZ
AYUDANTE DOCTOR/A
Publicaciones (76) Publicaciones de MARIO ALGUACIL JIMENEZ
2024
-
Actitudes del alumnado de educación física en secundaria y 1º de bachillerato ante los estereotipos de género en el deporte
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 53, pp. 250-261
-
Brand perception and its relationships to satisfaction with a virtual sporting event
International Journal of Sports Marketing and Sponsorship, Vol. 25, Núm. 5, pp. 1059-1078
-
PREDICTING LOYALTY AND WORD-OF-MOUTH AT A SPORTS EVENT THROUGH A STRUCTURAL MODEL AND POSTERIORI UNOBSERVED SEGMENTATION
Event Management, Vol. 28, Núm. 3, pp. 401-419
-
Uncovering Differences: A Study on Loyalty in Esports Mobile Apps by Gender
Physical Culture and Sport, Studies and Research, Vol. 104, Núm. 1, pp. 66-77
2023
-
Analysis of the contribution of sport events to sustainable development: Impacts, support and resident's perception
Heliyon, Vol. 9, Núm. 11
-
Analysis of the values related to sports practice from the point of view of secondary school students
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 23, Núm. 6, pp. 1340-1349
-
How to Improve Sports Fans' Attitudes Toward the Sponsor Through Brand Management? A PLS and QCA Approach
Physical Culture and Sport, Studies and Research, Vol. 100, Núm. 1, pp. 61-74
-
La percepción de marca en los centros de fitness: Una comparativa según el modelo premium y low-cost
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 50, pp. 746-760
-
La percepción de marca en los centros de fitness: Una comparativa según el modelo premium y low-cost (Brand perception in fitness centers: A comparison according to the premium and low-cost model)
Retos, Vol. 50, pp. 746-760
2022
-
Estudio comparativo de género sobre el acoso escolar: estrategias y acciones
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 44, pp. 45-52
-
Gender influence on brand recommendation at an esports event
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 22, Núm. 1, pp. 231-238
-
How can the management of fitness centres be improved through corporate image and brand image?
Economic Research-Ekonomska Istrazivanja , Vol. 35, Núm. 1, pp. 3378-3396
-
Influencia de la Actividad Físico-Deportiva en el rendimiento académico, la autoestima y el autoconcepto de las adolescentes: el caso de la isla de Tenerife
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 46, pp. 120-128
-
LinkedIn in sport management education: Developing the students’ professional profile boosting the teaching-learning process
International Journal of Management Education, Vol. 20, Núm. 1
2021
-
Analysis of perceptions related to gender stereotypes in secondary education – a gender comparison
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 21, Núm. 5, pp. 2679-2686
-
Análisis de los criterios de importancia y motivación para la elección de centros deportivos en función de variables sociodemográficas
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 39, pp. 439-445
-
Análisis de percepción de marca mediante segmentación de los corredores de la maratón de Medellín
Deporte y regulación: nuevos escenarios y desafíos: actas del XI Congreso Iberoamericano de Economía del Deporte
-
Attitudes and Work Expectations of University Students towards Disability: Implementation of a Training Programme
International Journal of Instruction, Vol. 14, Núm. 2, pp. 1-10
-
BusinessModel adaptation in spanish sports clubs according to the perceived context: Impact on the social cause performance
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 6
-
Creation of a brand model through SEM to predict users’ loyalty and recommendations regarding a public sports service
Heliyon, Vol. 7, Núm. 6