ELENA
LOPEZ CAÑADA
AYUDANTE DOCTOR/A
SOFIA
PEREIRA GARCIA
INVEST CONT VALi+d
Publicacións nas que colabora con SOFIA PEREIRA GARCIA (24)
2024
2023
-
From inclusion to queer-trans pedagogy in school and physical education: a narrative ethnography of trans generosity
Sport, Education and Society, Vol. 28, Núm. 9, pp. 1132-1145
-
Hábitos deportivos de las personas LGTBIQ+ en España.
MariCorners Vol. II: Hacia la construcción de un espacio académico queer en español (Egales), pp. 69-98
2022
-
Dancing Queer Tango: An Experience of Queer Pedagogy in PESTE
Journal of Teaching in Physical Education, Vol. 41, Núm. 1, pp. 99-109
-
LGBTQ people in physical activity and sport in Spain: Research, sport policy, and inclusion
Sport, Identity and Inclusion in Europe: The Experiences of LGBTQ People in Sport (Taylor and Francis), pp. 128-139
-
Los baños, los vestuarios y yo (, , Sofía Pereira García, y
Educar en la universidad: investigación y activismo en las aulas (Octaedro), pp. 95-108
-
Physical activity and sport among Spanish trans persons: Participation data and personal and sociocultural factors
Sport, Identity and Inclusion in Europe: The Experiences of LGBTQ People in Sport (Taylor and Francis), pp. 193-205
2021
-
Exploring trans people’s narratives of transition: Negotiation of gendered bodies in physical activity and sport
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 18
-
Socio-ecological analysis of trans people’s participation in physical activity and sport
International Review for the Sociology of Sport, Vol. 56, Núm. 1, pp. 62-80
2020
-
Development and validation of the Barriers to Physical Activity and Sport Questionnaire for lesbian, gay, bisexual, transgender and queer/questioning persons
Public Health, Vol. 185, pp. 202-208
-
Diarios colaborativos en Padlet:: una experiencia docente en trabajo social
La tecnología como eje del cambio metodológico (UMA Editorial), pp. 133-136
-
El baile del "sin ton ni son": una experiencia "queer"
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 67, pp. 34-37
-
Hacia la deconstrucción de las identidades de género. Una experiencia de tango queer
UNES: Universidad, escuela y sociedad, Núm. 8, pp. 134-142
-
Physical activity and sport in trans persons before and after gender disclosure: Prevalence, frequency, and type of activities
Journal of Physical Activity and Health, Vol. 17, Núm. 6, pp. 650-656
2019
-
Experiences of trans persons in physical activity and sport: A qualitative meta-synthesis
Sport Management Review, Vol. 22, Núm. 4, pp. 439-451
2018
-
Looking back into trans persons’ experiences in heteronormative secondary physical education contexts
Physical Education and Sport Pedagogy, Vol. 23, Núm. 1, pp. 103-116
-
Mas allá del binario sexo/género: una propuesta pedagógica trans-queer en Educación Física
Educación Física y pedagogía crítica: propuestas para la transformación personal y social (Universidad de Valencia = Universitat de València), pp. 167-192
-
Opening up to trans persons in Physical Education–Sport Tertiary Education: two case studies of recognition in queer pedagogy
Physical Education and Sport Pedagogy, Vol. 23, Núm. 6, pp. 623-635
2017
-
Cuestionar la heteronormatividad en la universidad: El tango queer en ciencias del deporte
Prácticas innovadoras inclusivas: retos y oportunidades
-
Harassment Patterns and Risk Profile in Spanish Trans Persons
Journal of Homosexuality, Vol. 64, Núm. 2, pp. 239-255