RODRIGO
MARTIN DE SAN AGUSTIN
AYUDANTE DOCTOR/A
Publicaciones en las que colabora con RODRIGO MARTIN DE SAN AGUSTIN (20)
2024
-
Attributes Required by Physiotherapists to Increase Adoption and Implementation of Practice Management Software: A Qualitative Study Using Focus Groups
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 14, Núm. 5
-
Responsiveness of monopodal postural stability tests in recreational athletes
PeerJ, Vol. 12, pp. e16765
2023
-
Estimating Quadriceps and Hamstrings Strength Through Myoton Among Recreational Athletes
Journal of sport rehabilitation, Vol. 32, Núm. 7, pp. 827-833
2022
-
Differences in lower limb muscle activation between global and selective instability devices in single-leg stance in healthy active subjects
PeerJ, Vol. 10
-
Effects of core training on trunk function, balance, and gait in stroke patients: A systematic review and meta-analysis of randomised controlled trials
Clinical Rehabilitation, Vol. 36, Núm. 12, pp. 1635-1654
2021
-
Efecto del uso de casos clínicos reales o simulados con apoyo tecnológico en el aprendizaje teóricopráctico en el Grado en Fisioterapia
Procesos de enseñanza-aprendizaje innovadores mediados por tecnología (Octaedro), pp. 59-68
-
Epidemiology of injuries in first division Spanish women’s soccer players
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 6, pp. 1-13
-
Influence of rigid taping on the acromiohumeral distance in healthy recreational weightlifters
PeerJ, Vol. 9
-
Intra- and inter-rater reliability of strength measurements using a pull hand-held dynamometer fixed to the examiner’s body and comparison with push dynamometry
Diagnostics, Vol. 11, Núm. 7
-
Sex Differences and Patterns of Muscle Stiffness in the Knee Flexor and Extensor Musculature Through Analysis of Isolated Bellies
Journal of strength and conditioning research, Vol. 35, Núm. 4, pp. 1044-1049
2020
-
Búsqueda de información a través de figuras reconocidas en la red social Twitter: efecto en el interés del alumno en la asignatura
La tecnología como eje del cambio metodológico (UMA Editorial), pp. 630-633
-
COVID-19: de la docencia universitaria presencial a la virtual. Satisfacción del alumnado en procedimientos generales en fisioterapia I (UMA)
La tecnología como eje del cambio metodológico (UMA Editorial), pp. 697-700
-
E-learning ante el reto del COVID-19. Experiencia docente en el Grado de Fisioterapia de la Universidad de Málaga
Tecnologías educativas y estrategias didácticas
-
Impact of high intensity interval training using elastic bands on glycemic control in adults with type 1 diabetes: A pilot study
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 10, Núm. 19, pp. 1-10
-
Implementación del uso de figuras reconocidas en la red social Twitter para aumentar el interés del alumno en la asignatura
Tecnologías educativas y estrategias didácticas
-
Modificación de una metodología presencial a un nuevo funcionamiento online por la crisis sanitaria de la covid-19 en una asignatura del Grado de Fisioterapia
Tecnologías educativas y estrategias didácticas
-
Tensiomyographical responsiveness to peripheral fatigue in quadriceps femoris
PeerJ, Vol. 2020, Núm. 2
-
Uso de casos clínicos simulados con apoyo tecnológico frente a casos clínicos reales en el grado en fisioterapia: efecto en la asimilación de conceptos y adquisición de destrezas
La tecnología como eje del cambio metodológico (UMA Editorial), pp. 634-637
-
Validity, Reliability, and Sensitivity to Change of DiCI for the Strength Measurement of Knee and Hip Muscles
Measurement in Physical Education and Exercise Science, Vol. 24, Núm. 4, pp. 303-311
2019
-
Sex differences in the velocity of muscle contraction of the hamstring and quadriceps among recreationally active young adults
Journal of Strength and Conditioning Research, Vol. 33, Núm. 5, pp. 1252-1257