Modelo de transferencia del valor y la experiencia para el turista deportivo

  1. Cristina Aragonés Jericó 1
  2. Inés Küster Boluda 1
  3. Natalia Vila López 1
  1. 1 Universitat de València
    info

    Universitat de València

    Valencia, España

    ROR https://ror.org/043nxc105

Revista:
aDResearch: Revista Internacional de Investigación en Comunicación

ISSN: 1889-7304

Any de publicació: 2016

Títol de l'exemplar: La Comunicación en el Sector Turístico

Número: 13

Pàgines: 56-73

Tipus: Article

DOI: 10.7263/ADRESIC-013-04 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

Altres publicacions en: aDResearch: Revista Internacional de Investigación en Comunicación

Resum

The aim of this research is to propose a theoretical model based on the behaviour of the sports tourist and sports sponsorship theories. After a thorough analysis of the issue, this model gathers the transfer of value and experience between the event and the sponsor, as well as the previous behaviour of the visitor of a major sporting event.