Institut d' investigació
ERI Reading Research
Supervised theses (47) Theses supervised by Institut d' investigació members
2024
-
How, when, and where do we process brand names?
Labusch, Melanie
Supervised by MANUEL PEREA LARA
2023
-
Cognitive training in driver education: a pathway to safer roads
Tapia Iglesias, Jose Luis
Supervised by MANUEL PEREA LARA
2022
-
Bilingualism and dementia: neural mechanisms and implications for cognitive reserve
Marin Marin, Lidon
Supervised by VICTOR COSTUMERO RAMOS -
How do we read through touch? Orthographic processing in braille reading
Baciero de Lama, Ana
Supervised by MANUEL PEREA LARA -
How literacy shapes orthographic processing
FERNANDEZ LOPEZ, MARIA
Supervised by MANUEL PEREA LARA, MARTA VERGARA MARTINEZ y ANA MARCET HERRANZ
2021
-
Anàlisi comparatística de la cultura literària en els manuals de text d'educació secundària
Amat Vidal, Maite
Supervised by GEMMA LLUCH CRESPO -
Eficacia de los procedimientos de retroalimentación para mejorar el conocimiento declarativo de los estudiantes en un entorno de lectura orientado a tareas
García López, Arantxa
Supervised by EDUARDO VIDAL-ABARCA GAMEZ y TOMAS MARTINEZ GIMENEZ -
Métodos estadísticos y computacionales en el estudio de tiempos de respuesta de reconocimiento de palabras
Breithaupt Marqués, Javier
Supervised by MANUEL PEREA LARA y ANA MARCET HERRANZ
2020
-
Brain differences associated with personality traits: a structural and resting-state fmri approach
Adrián Ventura, Jesús
Supervised by VICTOR COSTUMERO RAMOS -
Influencia de los episodios afectivos bipolares en el procesamiento emocional: sesgos atencionales, respuesta a la frustración y juicios morales
Gago Velasco, Belén
Supervised by ANA CRISTINA GARCIA BLANCO, LORENZO LIVIANOS ALDANA y MANUEL PEREA LARA -
La familia y el desarrollo conductual, socioemocional y comunicativo de niños con trastorno del espectro autista sin discapacidad intelectual
Mira Gadea, Álvaro
Supervised by CARMEN BERENGUER FORNER, ANA MIRANDA CASAS y MARÍA BELEN ROSELLÓ MIRANDA -
Reading in students with deafness: an eye-movement research
GÓMEZ MERINO, NADINA MARÍA
Supervised by INMACULADA FAJARDO BRAVO y ANTONIO M FERRER MANCHON -
Self-explanation versus question-answering: differences in processing and effectiveness for learning complex conceptual knowledge
Rubio Peñarrubia, Alba
Supervised by EDUARDO VIDAL-ABARCA GAMEZ y TOMAS MARTINEZ GIMENEZ -
Within the ibm galaxy: exploring differences in online processes and comprehension outcomes between reading on screen and reading on paper
DELGADO, PABLO
Supervised by LADISLAO SALMERON GONZALEZ
2019
-
Construcción de mapas conceptuales navegables y comprensión lectora: análisis de procesos y diseño de instrucción
García Cuenca, María Victoria
Supervised by LADISLAO SALMERON GONZALEZ -
Desarrollo del procesamiento subléxico en niños normo-lectores y disléxicos
Panadero Mateo, Victoria
Supervised by MANUEL PEREA LARA -
Effects of timing and level of integration of formative feedback in question- answering for concept learning
Candel Sánchez, Carmen
Supervised by EDUARDO VIDAL-ABARCA GAMEZ y RAQUEL CERDAN OTERO -
Els textos i les preguntes en els llibres de text d’educació secundària obligatòria i batxillerat
Garcia Pitxer, Sara
Supervised by GEMMA LLUCH CRESPO -
Inhibición cognitiva y comprensión lectora: un estudio sobre las diferencias individuales en los estudiantes del primer año de la escuela de psicología de la universidad del azuay del ecuador
Guevara Toledo, Carlos
Supervised by MARTA VERGARA MARTINEZ y EVA MARIA ROSA MARTINEZ
2018
-
El acceso a las representaciones abstractas durante el reconocimiento visual de palabras y la lectura
MARCET HERRANZ, ANA
Supervised by MANUEL PEREA LARA