FIL.ANGL.ALEM
Departament
Universidad Politécnica de Valencia
Valencia, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Politécnica de Valencia (47)
2022
-
Gamificación de la Asignatura Inglés B2 para Ingeniería Industrial con un Videojuego Serio: The Engineer
Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2022 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 57-70
2021
-
An LSP framework for translation and interpreting pedagogy
LFE: Revista de lenguas para fines específicos, Vol. 27, Núm. 2, pp. 140-156
-
Ciberacoso sexual a menores (Online Grooming) y pandemia: Actuar con el lenguaje ante la vulneración de los derechos de la infancia
Signo y seña, Núm. 40
-
How do plurilingual trainee teachers view the clil challenge? a case study
Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 63, pp. 33-56
-
Why we need ti-oriented language learning and teaching (Tillt)
ELOPE: English Language Overseas Perspectives and Enquiries, Vol. 18, Núm. 1, pp. 71-89
2020
-
Formación del profesorado de Secundaria en España: Un estudio a través de los Másteres Oficiales en Educación Secundaria en universidades públicas
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 34, Núm. 95, pp. 205-224
-
Key competences and plurilingual education in the Valencian Region (Spain): a curricular analysis of Primary Education
Pulso: revista de educación, Núm. 43, pp. 35-53
-
Thinking skills in Primary Education: An Analysis of CLIL Textbooks in Spain
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 33, pp. 183-200
-
Visibilidad de las revistas de enfermería en los Journal Citation Reports y Emerging Source Citation Index
Revista ROL de enfermería, Vol. 43, Núm. 5, pp. 21-31
2019
-
COMPARATIVE STUDY OF SPANISH SCIENTIFIC PRODUCTION IN ICT AND INNOVATION IN HIGHER EDUCATION IN THREE SCIENTIFIC DISCIPLINES THROUGH THE WEB OF SCIENCE BETWEEN 2004-2018
EDULEARN19: 11TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES
-
La investigación en educación bilingüe: un estudio bibliométrico
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, Núm. 1, pp. 325-360
-
Spanish scientific research in Psychology: an analysis of the differences in the production and scientific collaboration
17TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTOMETRICS & INFORMETRICS (ISSI2019), VOL II
2017
-
Analysing metaphor in the family register through scripted sitcom conversations
Metaphor and the Social World, Vol. 7, Núm. 2, pp. 252-269
-
Creación léxica y anglicismos en el lenguaje de la gestión del turismo en español
E-Aesla, Núm. 3, pp. 321-331
2016
-
Nigro, Maria Giovanna (2006). Il linguaggio specialistico del turismo. Aspetti storici, teorici e traduttivi
Entreculturas: revista de traducción y comunicación intercultural, Núm. 9, pp. 459-460
-
Sobre las estrategias de traducción de referencias culturales en el ámbito de la arquitectura (español-inglés)
Entreculturas: revista de traducción y comunicación intercultural, Núm. 9, pp. 37-52
-
Variation in letters to shareholders from British, Polish and Spanish companies: A comparative study
Journal of Intercultural Communication, Vol. 2016, Núm. 40
-
Viabilidad de la informatización del examen lengua extranjera de las Pruebas de Acceso a la Universidad
RED: revista de educación a distancia, Núm. 49
2015
-
ASSESSING LINGUISTIC COMPETENCE THROUGH DIGITAL STORYTELLING IN HIGHER EDUCATION
ICERI2015: 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION
2014
-
Student Assessment in the Online Language Learning Materials Developed and Delivered Through the InGenio System
Educational Linguistics (Springer Science+Business Media B.V.), pp. 69-87