MANUEL
CUADRADO GARCIA
CATEDRÁTICO/A DE UNIVERSIDAD
JUAN DE DIOS
MONTORO PONS
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publications by the researcher in collaboration with JUAN DE DIOS MONTORO PONS (34)
2024
2023
-
Assessing complementarities between live performances and YouTube video streaming
Empirical Economics, Vol. 65, Núm. 6, pp. 2953-2978
-
Measuring music-genre preferences: Discrepancies between direct and indirect methods
Psychology of Music, Vol. 51, Núm. 3, pp. 1026-1044
-
Music studies as cultural capital accumulation and its impact on music genre preferences
International Journal of Music Education, Vol. 41, Núm. 1, pp. 38-51
2022
-
Enseñanza Artística no Formal como Instrumento de Inclusión Socioeducativa de Jóvenes Gitanos
Revista internacional de educación para la justicia social (RIEJS), Vol. 11, Núm. 1, pp. 275-292
-
LGB´s Arts Affinity: An Empirical Study of Theater Audiences Based on Motivations
Journal of Homosexuality, Vol. 69, Núm. 8, pp. 1322-1341
-
La conveniencia del uso de juegos como recurso docente en el ámbito universitario: una investigación cuantitativa
Educación y transferencia del conocimiento: propuestas de innovación para la mejora docente. Libro de resúmenes del I Congreso Internacional Docente, Educación y Transferencia del Conocimiento (Egregius), pp. 789-790
-
Luces y sombras de la innovación educativa: Reflexiones a partir de un estudio retrospectivo
Educación y transferencia del conocimiento: propuestas de innovación para la mejora docente. Libro de resúmenes del I Congreso Internacional Docente, Educación y Transferencia del Conocimiento (Egregius), pp. 172
2021
-
Analyzing online search patterns of music festival tourists
Tourism Economics, Vol. 27, Núm. 6, pp. 1276-1300
-
From pirates to subscribers: 20 years of music consumption research
International Journal of Consumer Studies
2020
2019
-
Género, motivaciones y frenos en el consumo de música en directo
Cuadernos económicos de ICE, Núm. 98, pp. 105-124
-
Piracy revisited: Exploring music users in the age of technology dependency
Scientific Annals of Economics and Business, Vol. 66, Núm. Specialissue, pp. 25-35
2018
-
Copyright infringement and cultural participation
Digital Piracy: A Global, Multidisciplinary Account (Taylor and Francis), pp. 132-160
-
Copyright infringement and cultural participation
DIGITAL PIRACY: A GLOBAL, MULTIDISCIPLINARY ACCOUNT (ROUTLEDGE), pp. 132-160
-
Picturing Spanish filmgoers: Motives, barriers and film theatres
Regional Science Inquiry, Vol. 10, Núm. 2, pp. 45-60
-
Religiosity and cultural consumption
International Journal of Consumer Studies, Vol. 42, Núm. 6, pp. 704-714
-
“Let’s make lots of money”: the determinants of performance in the recorded music sector
Journal of Cultural Economics, Vol. 42, Núm. 2, pp. 287-307
2017
-
Estudio del nivel de satisfacción de estudiantes de centros de música de la Comunitat Valenciana
Culturas: Revista de Gestión Cultural, Vol. 4, Núm. 1, pp. 15-31
-
Upravljanje zadovoljstvom posebnim događanjima u kulturi: Istraživanje uloge ključnog i perifernog proizvoda
Management (Croatia), Vol. 22, Núm. 1, pp. 157-174