Publikationen, an denen er mitarbeitet JUAN DE DIOS MONTORO PONS (34)

2023

  1. Assessing complementarities between live performances and YouTube video streaming

    Empirical Economics, Vol. 65, Núm. 6, pp. 2953-2978

  2. Measuring music-genre preferences: Discrepancies between direct and indirect methods

    Psychology of Music, Vol. 51, Núm. 3, pp. 1026-1044

  3. Music studies as cultural capital accumulation and its impact on music genre preferences

    International Journal of Music Education, Vol. 41, Núm. 1, pp. 38-51

2022

  1. Enseñanza Artística no Formal como Instrumento de Inclusión Socioeducativa de Jóvenes Gitanos

    Revista internacional de educación para la justicia social (RIEJS), Vol. 11, Núm. 1, pp. 275-292

  2. LGB´s Arts Affinity: An Empirical Study of Theater Audiences Based on Motivations

    Journal of Homosexuality, Vol. 69, Núm. 8, pp. 1322-1341

  3. La conveniencia del uso de juegos como recurso docente en el ámbito universitario: una investigación cuantitativa

    Educación y transferencia del conocimiento: propuestas de innovación para la mejora docente. Libro de resúmenes del I Congreso Internacional Docente, Educación y Transferencia del Conocimiento (Egregius), pp. 789-790

  4. Luces y sombras de la innovación educativa: Reflexiones a partir de un estudio retrospectivo

    Educación y transferencia del conocimiento: propuestas de innovación para la mejora docente. Libro de resúmenes del I Congreso Internacional Docente, Educación y Transferencia del Conocimiento (Egregius), pp. 172

2021

  1. Analyzing online search patterns of music festival tourists

    Tourism Economics, Vol. 27, Núm. 6, pp. 1276-1300

  2. From pirates to subscribers: 20 years of music consumption research

    International Journal of Consumer Studies

2019

  1. Género, motivaciones y frenos en el consumo de música en directo

    Cuadernos económicos de ICE, Núm. 98, pp. 105-124

  2. Piracy revisited: Exploring music users in the age of technology dependency

    Scientific Annals of Economics and Business, Vol. 66, Núm. Specialissue, pp. 25-35

2018

  1. Copyright infringement and cultural participation

    Digital Piracy: A Global, Multidisciplinary Account (Taylor and Francis), pp. 132-160

  2. Copyright infringement and cultural participation

    DIGITAL PIRACY: A GLOBAL, MULTIDISCIPLINARY ACCOUNT (ROUTLEDGE), pp. 132-160

  3. Picturing Spanish filmgoers: Motives, barriers and film theatres

    Regional Science Inquiry, Vol. 10, Núm. 2, pp. 45-60

  4. Religiosity and cultural consumption

    International Journal of Consumer Studies, Vol. 42, Núm. 6, pp. 704-714

  5. “Let’s make lots of money”: the determinants of performance in the recorded music sector

    Journal of Cultural Economics, Vol. 42, Núm. 2, pp. 287-307