ADELA
JAIME PASTOR
TITULAR D'UNIVERSITAT
ANGEL
GUTIERREZ RODRIGUEZ
CATEDRÁTICO/A DE UNIVERSIDAD
Publications by the researcher in collaboration with ANGEL GUTIERREZ RODRIGUEZ (42)
2024
-
A case study of proving by students with different levels of mathematical giftedness
Mathematics Teaching-Research Journal, Vol. 16, Núm. 2, pp. 119-145
-
Traits of generalization of problem solution methods exhibited by potential mathematically gifted students when solving problems in a selection process
ZDM - Mathematics Education
2023
-
From 2d to 3d: Support of a 3-dimensional dynamic geometry environment in learning proof
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
2022
-
A FRAMEWORK OF DESCRIPTORS TO CHARACTERIZE FLEXIBILITY AS A TRAIT OF MATHEMATICAL GIFTEDNESS
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
2021
-
Desafíos actuales para la Didáctica de las Matemáticas
Innovaciones educativas, Vol. 23, Núm. 34, pp. 198-203
-
Influencia de un software educativo en la consolidación del aprendizaje de superficies cuádricas
Tecné, episteme y didaxis: revista de la Facultad de Ciencia y Tecnología, Núm. 49, pp. 123-142
-
La alta capacidad matemática: caracterización, identificación y desarrollo
Gaceta de la Real Sociedad Matematica Española, Vol. 24, Núm. 3, pp. 597-621
-
Networked analysis of a teaching unit for primary school symmetries in the form of an e-book
Mathematics, Vol. 9, Núm. 8
2019
-
La vídeoconferencia entre estudiantes de talento en un taller de matemáticas
XIII Jornades d’Educació Matemàtica de la Comunitat Valenciana: Innovació i tecnologia en educació matemàtica
-
PRE-SERVICE TEACHERS’ABILITIES TO NOTICE STUDENTS’ ANSWERS TO GEOMETRIC PATTERN PROBLEMS
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
2018
-
Problemas con extensiones: propuesta para estudiantes con alta capacidad matemática
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 79, pp. 7-14
-
Visualization Abilities and Complexity of Reasoning in Mathematically Gifted Students' Collaborative Solutions to a Visualization Task: A Networked Analysis
VISUALIZING MATHEMATICS (SPRINGER INTERNATIONAL PUBLISHING AG), pp. 309-337
2017
-
Analysis of the cognitive demand of solutions of visualization problems
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XXI
-
Aprendizaje del álgebra a través de problemas de patrones geométricos
Suma: Revista sobre Enseñanza y Aprendizaje de las Matemáticas, Núm. 86, pp. 39-46
-
Geometría 3D y talento matemático.
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 77, pp. 7-13
-
Introduction to generalization in primary school students
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XXI
-
Research on mathematically gifted students
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XXI
-
Spatial Visualization in Primary School Students
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XXI
-
When the theoretical model does not fit our data: A process of adaptation of the Cognitive Demand model
PROCEEDINGS OF THE TENTH CONGRESS OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION (CERME10)
2016
-
A talented pair of students solving via Skype a cooperative task on visualization
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XX