Publications by the researcher in collaboration with ANGEL GUTIERREZ RODRIGUEZ (42)

2023

  1. From 2d to 3d: Support of a 3-dimensional dynamic geometry environment in learning proof

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

2022

  1. A FRAMEWORK OF DESCRIPTORS TO CHARACTERIZE FLEXIBILITY AS A TRAIT OF MATHEMATICAL GIFTEDNESS

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

2021

  1. Desafíos actuales para la Didáctica de las Matemáticas

    Innovaciones educativas, Vol. 23, Núm. 34, pp. 198-203

  2. Influencia de un software educativo en la consolidación del aprendizaje de superficies cuádricas

    Tecné, episteme y didaxis: revista de la Facultad de Ciencia y Tecnología, Núm. 49, pp. 123-142

  3. La alta capacidad matemática: caracterización, identificación y desarrollo

    Gaceta de la Real Sociedad Matematica Española, Vol. 24, Núm. 3, pp. 597-621

  4. Networked analysis of a teaching unit for primary school symmetries in the form of an e-book

    Mathematics, Vol. 9, Núm. 8

2019

  1. La vídeoconferencia entre estudiantes de talento en un taller de matemáticas

    XIII Jornades d’Educació Matemàtica de la Comunitat Valenciana: Innovació i tecnologia en educació matemàtica

  2. PRE-SERVICE TEACHERS’ABILITIES TO NOTICE STUDENTS’ ANSWERS TO GEOMETRIC PATTERN PROBLEMS

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

2017

  1. Analysis of the cognitive demand of solutions of visualization problems

    INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XXI

  2. Aprendizaje del álgebra a través de problemas de patrones geométricos

    Suma: Revista sobre Enseñanza y Aprendizaje de las Matemáticas, Núm. 86, pp. 39-46

  3. Geometría 3D y talento matemático.

    Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 77, pp. 7-13

  4. Introduction to generalization in primary school students

    INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XXI

  5. Research on mathematically gifted students

    INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XXI

  6. Spatial Visualization in Primary School Students

    INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XXI

  7. When the theoretical model does not fit our data: A process of adaptation of the Cognitive Demand model

    PROCEEDINGS OF THE TENTH CONGRESS OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION (CERME10)