KONSTANZE
SCHOEPS -
AYUDANTE DOCTOR/A
Publicacions (52) Publicacions de KONSTANZE SCHOEPS -
2024
-
Depicting the landscape of research on teacher emotion in early childhood education: A systematic review
European Journal of Education
-
Electrophysiological correlates of the emotional response on brain activity in adolescents
Biomedical Signal Processing and Control, Vol. 89
-
Exploring the Promotive Pathway Between Ethnic-Racial Identity, Depression and Anxiety Symptoms, and Substance Use Among African American Emerging Adults
Cultural Diversity and Ethnic Minority Psychology, Vol. 30, Núm. 1, pp. 156-165
-
Mental health promotion and suicide prevention in emerging adulthood: importance of psychoeducational interventions in University students
Current Psychology, Vol. 43, Núm. 26, pp. 22333-22345
2023
-
Analyzing protective factors for adolescents’ mental health during COVID-19 pandemic in Spain: A longitudinal study
Revue Europeenne de Psychologie Appliquee, Vol. 73, Núm. 5
-
Analyzing the role of resilience and life satisfaction as mediators of the impact of COVID-19 worries on mental health
Journal of Community Psychology, Vol. 51, Núm. 1, pp. 234-250
-
Formación sobre suicidio en los grados universitarios en España: una necesidad.
#CIMIE23 Las evidencias científicas que mejoran los resultados educativos: Libro de actas #CIMIE23, Santander 6 y 7 de Julio
-
How effective are psychological treatments for internet gaming disorder? An umbrella review
Revista de Psicología Clínica con Niños y Adolescentes, Vol. 10, Núm. 1
-
Overburden in Caregivers of Chronically Ill Adolescents: A Comparative Study between Pulmonological and Endocrinological Diseases
Children, Vol. 10, Núm. 12
-
Personal and family factors for emotional distress in adolescents with chronic disease
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Risk and protective factors of emotional symptoms in Chilean adolescents during COVID-19 pandemic
Revista CES Psicologia, Vol. 16, Núm. 2, pp. 103-119
-
Social and Psychological Effects of COVID-19 Pandemic on Adolescents’ and Young Adults’ Mental Health: A Cross-Cultural Mediation Study
Psychological Reports, Vol. 126, Núm. 6, pp. 2729-2756
-
The impact of resilience and subjective well-being on teacher burnout during Covid-19 in Chile
Psicología educativa, Vol. 29, Núm. 2, pp. 167-175
2022
-
Análisis de la calidad de exámenes de alternativa múltiple a través de la teoría de respuesta al item: aplicación en la asignatura de “Evaluación Psicològica”
In-Red 2022. VIII Congreso nacional de innovación educativa y docencia en red
-
Cross-cultural validation of the Worries about COVID-19 and its consequences Scale (W-COV) in adolescents and young people
Archives of Psychiatric Nursing, Vol. 40, pp. 158-166
-
Factores emocionales que median la relación entre inteligencia emocional y problemas psicológicos en adultos emergentes
Psicología conductual = behavioral psychology: Revista internacional de psicología clínica y de la salud, Vol. 30, Núm. 1, pp. 249-267
-
Impact of COVID-19 lockdown on psychophysiological health in Spain: a gender perspective
Cuidados, aspectos psicológicos y actividad física en relación con la salud: propuestas para el desarrollo positivo (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 9-17
-
Impacto de la regulación emocional y los síntomas emocionales sobre el bienestar en la adolescencia
Know and Share Psychology, Vol. 3, Núm. 3, pp. 119-140
-
Intervención psicoeducativa en estudiantes de psicología sobre el suicidio mediante una conferencia y la realización de un botiquín emocional
In-Red 2022. VIII Congreso nacional de innovación educativa y docencia en red
-
Longitudinal Analysis of Adolescent Adjustment: The Role of Attachment and Emotional Competence
Children, Vol. 9, Núm. 11