KONSTANZE
SCHOEPS -
AYUDANTE DOCTOR/A
USUE
DE LA BARRERA MARZAL
AYUDANTE DOCTOR/A
Publicacións nas que colabora con USUE DE LA BARRERA MARZAL (16)
2024
-
Mental health promotion and suicide prevention in emerging adulthood: importance of psychoeducational interventions in University students
Current Psychology, Vol. 43, Núm. 26, pp. 22333-22345
2023
-
Analyzing protective factors for adolescents’ mental health during COVID-19 pandemic in Spain: A longitudinal study
Revue Europeenne de Psychologie Appliquee, Vol. 73, Núm. 5
-
Analyzing the role of resilience and life satisfaction as mediators of the impact of COVID-19 worries on mental health
Journal of Community Psychology, Vol. 51, Núm. 1, pp. 234-250
-
Formación sobre suicidio en los grados universitarios en España: una necesidad.
#CIMIE23 Las evidencias científicas que mejoran los resultados educativos: Libro de actas #CIMIE23, Santander 6 y 7 de Julio
-
Social and Psychological Effects of COVID-19 Pandemic on Adolescents’ and Young Adults’ Mental Health: A Cross-Cultural Mediation Study
Psychological Reports, Vol. 126, Núm. 6, pp. 2729-2756
2022
-
Análisis de la calidad de exámenes de alternativa múltiple a través de la teoría de respuesta al item: aplicación en la asignatura de “Evaluación Psicològica”
In-Red 2022. VIII Congreso nacional de innovación educativa y docencia en red
-
Factores emocionales que median la relación entre inteligencia emocional y problemas psicológicos en adultos emergentes
Psicología conductual = behavioral psychology: Revista internacional de psicología clínica y de la salud, Vol. 30, Núm. 1, pp. 249-267
-
Intervención psicoeducativa en estudiantes de psicología sobre el suicidio mediante una conferencia y la realización de un botiquín emocional
In-Red 2022. VIII Congreso nacional de innovación educativa y docencia en red
-
Longitudinal Analysis of Adolescent Adjustment: The Role of Attachment and Emotional Competence
Children, Vol. 9, Núm. 11
2021
-
Representaciones sociales del COVID-19 en adolescentes y progenitores
Ansiedad y estrés, Vol. 27, Núm. 2, pp. 119-122
2020
-
Impact of emotional development intervention program on subjective well-being of university students
Higher Education, Vol. 79, Núm. 4, pp. 711-729
-
Psychological impact of COVID-19 pandemic in Spanish adolescents: risk and protective factors of emotional symptoms
Revista de Psicología Clínica con Niños y Adolescentes, Vol. 7, Núm. 3, pp. 73-80
-
Psychological risk factors that predict social networking and internet addiction in adolescents
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 12, pp. 1-23
2019
-
Effects of emotional skills training to prevent burnout syndrome in schoolteachers
Ansiedad y estrés, Vol. 25, Núm. 1, pp. 7-13
-
El bienestar subjetivo y las emociones en los docentes de primaria y secundaria
Organizaciones emocionalmente inteligentes: experiencias en evaluación e intervención (Servei de Comunicació i Publicacions), pp. 21-26
-
Predicting adolescent adjustment and well-being: The interplay between socio-emotional and personal factors
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 23