GERMAN
LLORCA ABAD
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (90) Publicaciones de GERMAN LLORCA ABAD
2024
-
Film-Induced Tourism, Destination Branding and Game of Thrones: A Review of the Peñíscola de Cine Project
Sustainability (Switzerland), Vol. 16, Núm. 1
2023
-
Amar las series sobre todas las cosas.
Miguel Hernández Communication Journal, Núm. 14, pp. 563-566
-
Crude, anonymous, partisan, sectoral and anti-elitist. Electoral disinformation in Spain (2019-2022)
El profesional de la información, Vol. 32, Núm. 5
-
IBERIFIER Report on political and legal aspects of disinformation in Portugal and Spain
IBERIFIER
-
La sociedad de las turbas, la sociedad de la incomunicación
InMediaciones de la comunicación, Vol. 18, Núm. 1
2022
-
COVID-19 vaccine disinformation on YouTube: analysis of a viewing network
Comunicación y sociedad = Communication & Society, Vol. 35, Núm. 2, pp. 223-238
-
Europe and Euroscepticism on Twitter During the 2019 European Parliament Elections: An Analysis of the Spanish Candidates
Contemporary Politics, Communication, and the Impact on Democracy (IGI Global), pp. 171-185
-
Fact-checking in Spain: Perception and trust
Catalan journal of communication & cultural studies, Vol. 14, Núm. 2, pp. 287-305
-
Unidireccionalidad, promoción partidista y polarización. Actividad en Twitter de los candidatos a la presidencia del Gobierno de España en las elecciones generales de 2019
El profesional de la información, Vol. 31, Núm. 2
2021
-
La campaña subterránea: sesgos informativos y noticias falsas
Redes en campaña: liderazgos y mensajes en las elecciones de 2019 (Comunicación Social), pp. 105-122
-
La pandemia y el confinamiento televisivo: de la información a la prescripción
La comunicación audiovisual en tiempos de pandemia (Gedisa), pp. 85-110
-
La tradición filosófica china en un mundo cosmopolita y multicultural: Perspectivas y análisis
Eu-topías: revista de interculturalidad, comunicación y estudios europeos, Núm. 21, pp. 217-219
-
Media crisis and disinformation: the participation of digital newspapers in the dissemination of a denialist hoax
El profesional de la información, Vol. 30, Núm. 4
-
Spanish politicians dealing with fake news in the April 2019 general election
Politics of Disinformation (wiley), pp. 91-104
-
Ver y mirar
Catástrofe y comunicación: la pugna de las imágenes: Homenaje a Víctor Silva Echeto (Institut de la Comunicació), pp. 97-99
2020
-
Communication Flows in the European Elections: Amid Populism and Euroscepticism
Trípodos, Núm. 49, pp. 9-12
-
Net-Strikes:: A Proposal for Re-orienting Social Struggles in the 21st Century
Debats: Revista de cultura, poder i societat, Núm. 5, pp. 303-316
-
Reseña: “Imágenes Descarnadas. Cuerpo, Política e Imaginación” Autor: Víctor Silva Echeto Editorial: Tirant Humanidades, Valencia (España) 2019, 106 p. ISBN: 978-84-17706-89-0
Perspectivas de la comunicación, Vol. 13, Núm. 2, pp. 253-256
-
Vaga-xarxa:: una proposta per a reorientar les lluites socials en el segle XXI
Debats: Revista de cultura, poder i societat, Vol. 134, Núm. 2, pp. 135-150
2019
-
La comunicació corporativa i institucional a la Comunitat Valenciana
La comunicació a la Comunitat Valenciana (2010-2018): crisi i canvi (Institució Alfons el Magànim), pp. 277-289