MIGUEL
AREVALILLO HERRAEZ
CATEDRÁTICO/A DE UNIVERSIDAD
MIGUEL AREVALILLO HERRAEZ-rekin lankidetzan egindako argitalpenak (37)
2024
-
Design and Evaluation of a Set of Methodological Strategies for Learning a Second Language in Students with Down Syndrome Using Computer-Based Instruction
IEEE Transactions on Learning Technologies, Vol. 17, pp. 172-180
2023
-
A methodological approach to enable natural language interaction in an Intelligent Tutoring System
Computer Speech and Language, Vol. 81
-
Actitudes afectivas de estudiantes de Primaria ante una instrucción basada en ejemplos usando un sistema tutorial inteligente
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 591
-
Brecha de género en la resolución aritmética de problemas: un estudio sobre la gestión del error
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 592
-
Intelligent tutoring systems for word problem solving in COVID-19 days: could they have been (part of) the solution?
ZDM - Mathematics Education, Vol. 55, Núm. 1, pp. 35-48
-
On Using Conversational Frameworks to Support Natural Language Interaction in Intelligent Tutoring Systems
IEEE Transactions on Learning Technologies, Vol. 16, Núm. 5, pp. 722-735
2022
-
Diseño del estudio sobre la elección de los nombres de las cantidades al resolver problemas verbales
Investigación en Educación Matemática XXV
-
Efecto de una instrucción basada en flexibilidad intratarea en la competencia en resolución aritmética de problemas verbales y en el disfrute y utilidad percibida
Investigación en Educación Matemática XXV
-
IMPACT OF ERRONEOUS EXAMPLES ON FOURTH-GRADE STUDENTS’ WORD-PROBLEM-SOLVING PROFICIENCY USING AN INTELLIGENT TUTORING SYSTEM
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
THE EFFECT OF ASKING FOR INTERMEDIATE QUANTITIES WHEN SOLVING MULTI-STEP WORD PROBLEMS
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Using Open Source Technologies and Generalizable Procedures in Conversational and Affective Intelligent Tutoring Systems
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
-
Using intra-task flexibility on an intelligent tutoring system to promote arithmetic problem-solving proficiency
British Journal of Educational Technology, Vol. 53, Núm. 6, pp. 1976-1992
2019
-
Dificultades en los procesos de análisis-síntesis en la resolución aritmética de problemas
Investigación en Educación Matemática XXIII
-
Diseño e implementación de juegos en el aula utilizando herramientas de respuesta de audiencia
Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 4
-
La influencia de la organización temporal de la información en la dificultad de los problemas de cambio
Investigación en Educación Matemática XXIII
-
Uso de la comprensión lectora para la construcción de un modelo predictivo del éxito de estudiantes de 4º de Primaria cuando resuelven problemas verbales en un sistema inteligente
Revista de educación, Núm. 384, pp. 41-69
2018
-
Game-based learning supported by audience response tools: game proposals and preliminary assessment
4TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON HIGHER EDUCATION ADVANCES (HEAD'18)
-
On Incorporating Affective Support to an Intelligent Tutoring System: An Empirical Study
Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, Vol. 13, Núm. 2, pp. 63-69
-
Some insights into the impact of affective information when delivering feedback to students
Behaviour and Information Technology, Vol. 37, Núm. 12, pp. 1252-1263
-
Una visión restringida del uso de los entornos tecnológicos en educación matemática
Tendencias y tecnologías emergentes en investigación e innovación educativa (Graó), pp. 109-128