EMILIA
LOPEZ IÑESTA
PROF. PERMANENTE LABORAL PPL
Publicaciones en las que colabora con EMILIA LOPEZ IÑESTA (23)
2022
-
On the Design and Validation of Assessing Tools for Measuring the Impact of Programs Promoting STEM Vocations
Frontiers in Psychology, Vol. 13
2021
-
Girls4STEM: Gender Diversity in STEM for a Sustainable Future
Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 6, pp. 321-321
2020
-
Brecha digital y género en la Comunitat Valenciana : informe 2020
Càtedra de Bretxa Digital i Gènere - Universitat de València
-
Efecto de la retroalimentación orientada al acierto: un caso de estudio de analítica del aprendizaje
Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 5, pp. 337-340
-
Gender diversity in STEM disciplines: a multiple factor problem
Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 5, pp. 361-361
-
Girls4STEM: Gender diversity in STEM for a sustainable future
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 15
-
Iniciativas contra la brecha de género en STEM. Una guía de buenas prácticas
Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 5, pp. 349-352
-
Towards Breaking the Gender Gap in Science, Technology, Engineering and Mathematics
Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, Vol. 15, Núm. 3, pp. 233-241
2019
-
Diseño e implementación de juegos en el aula utilizando herramientas de respuesta de audiencia
Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 4
-
Estrategias para aumentar la diversidad de género en la Educación Superior CTIM
Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 4
-
Gender diversity in STEM disciplines: A multiple factor problem
Entropy, Vol. 21, Núm. 1
2018
-
Aprendizaje basado en juegos utilizando plataformas online existentes
Jornadas Virtuales de Colaboración y Formación Virtual USATIC 2018: ubicuo y Social: Aprendizaje con TIC. actas
-
Game-based learning supported by audience response tools: game proposals and preliminary assessment
4TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON HIGHER EDUCATION ADVANCES (HEAD'18)
2017
-
Combining feature extraction and expansion to improve classification based similarity learning
Pattern Recognition Letters, Vol. 93, pp. 95-103
-
Learning Similarity Scores by Using a Family of Distance Functions in Multiple Feature Spaces
International Journal of Pattern Recognition and Artificial Intelligence, Vol. 31, Núm. 8
2015
-
Boosting Classification Based Similarity Learning by using Standard Distances
Frontiers in Artificial Intelligence and Applications
-
Classification similarity learning using feature-based and distance-based representations: A comparative study
Applied Artificial Intelligence, Vol. 29, Núm. 5, pp. 445-458
-
Disposición del alumnado al uso de herramientas de comunicación síncrona en la docencia universitaria
IN-RED 2015: Congreso Nacional de Innovación Educativa y de Docencia en Red. 30 de junio - 1 de julio.
2014
-
Classification-based multimodality fusion approach for similarity ranking
2014 17TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON INFORMATION FUSION (FUSION)