Institut d' investigació
ERI LECTURA
Publicaciones (16) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2005
-
Anticipatory conditioned responses to subjetive and physiological effects of heroin in addicted persons
International journal of clinical and health psychology, Vol. 5, Núm. 3, pp. 423-443
-
Are expert users always better searchers? Interaction of expertise and semantic grouping in hypertext search tasks
Behaviour and Information Technology, Vol. 24, Núm. 6, pp. 471-475
-
BuscaPalabras: A program for deriving orthographic and phonological neighborhood statistics and other psycholinguistic indices in Spanish
Behavior Research Methods, Vol. 37, Núm. 4, pp. 665-671
-
Cognitive inflexibility and the development and use of strategies for solving complex dynamic problems: Effects of different types of training
Theoretical Issues in Ergonomics Science, Vol. 6, Núm. 1, pp. 95-108
-
Does conal prime CANAL more than cinal? Masked phonological priming effects in Spanish with the lexical decision task
Memory and Cognition, Vol. 33, Núm. 3, pp. 557-565
-
Early event-related potential effects of syllabic processing during visual word recognition
Journal of Cognitive Neuroscience, Vol. 17, Núm. 11, pp. 1803-1817
-
El papel de las preguntas intercaladas en los textos de ciencias
Tarbiya: Revista de investigación e innovación educativa, Núm. 36, pp. 129-148
-
Estudio normativo del valor afectivo de 478 palabras españolas
Psicológica: Revista de metodología y psicología experimental, Vol. 26, Núm. 2, pp. 317-326
-
La lectura en l'animació sociocultural
Edetania: estudios y propuestas socio-educativas, Núm. 32, pp. 91-104
-
Libros que quieren leer o libros que deben leer
Cuadernos de pedagogía, Núm. 352, pp. 29-32
-
Mecanismos de adicción en la literatura juvenil comercial
Anuario de investigación en literatura infantil y juvenil: ANILIJ, Núm. 3, pp. 135-156
-
Reading strategies and hypertext comprehension
Discourse Processes, Vol. 40, Núm. 3, pp. 171-191
-
Sequential effects of phonological priming in visual word recognition
Psychological Science, Vol. 16, Núm. 8, pp. 585-589
-
Series televisivas y competencia literaria
Textos de didáctica de la lengua y la literatura, Núm. 38, pp. 26-36
-
Some good texts are always better: Text revision to foster inferences of readers with high and low prior background knowledge
Learning and Instruction, Vol. 15, Núm. 1, pp. 45-68
-
The frequency effect for pseudowords in the lexical decision task
Perception and Psychophysics, Vol. 67, Núm. 2, pp. 301-314