Sociologia i Antropologia Social
Saila
Universitat Autònoma de Barcelona
Barcelona, EspañaUniversitat Autònoma de Barcelona-ko ikertzaileekin lankidetzan egindako argitalpenak (32)
2024
-
Protective action in the workplace in the time of COVID-19: The role of worker representation
American Journal of Industrial Medicine, Vol. 67, Núm. 5, pp. 453-465
-
Transition to post-compulsory education according to migrant background and gender in Catalonia: Exploring the effect of non-native student concentration
International Journal of Educational Research, Vol. 124
2023
-
Compensatory advantage after the first year at university in the Catalan system: between continuing, transferring and dropping out
Studies in Higher Education
-
La actitud del alumnado frente a la escuela
Cuadernos de Investigación Educativa, Vol. 14, Núm. 1
-
Research Ethics in the Age of Digital Platforms
Science and Engineering Ethics, Vol. 29, Núm. 3
-
The uneven earnings benefits for men and women of skills acquisition in a virtual university
Journal of Education and Work, Vol. 36, Núm. 4, pp. 310-327
2022
-
Entre la equidad y la conciliación: similitudes y disparidades en el diseño institucional del primer ciclo de educación infantil en España
Papers: revista de sociología, Vol. 107, Núm. 3
-
Itinerarios educativos, trazabilidad y autopercepción de notas en las transiciones postobligatorias
Revista de educación, Núm. 396, pp. 97-126
-
School attainment, family background and non-curricular activities: Reproduction of or compensation for social inequality?
International Review of Education, Vol. 68, Núm. 4, pp. 579-599
2021
-
Comprehensive school and vocational training in spain. A longitudinal approach from the transition from lower to upper secondary education
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 3, pp. 1-14
-
Estimulando la mejora de comunicaciones en los Encuentros o Reuniones de Trabajo de los Comités de Investigación de la FES
RES. Revista Española de Sociología, Vol. 30, Núm. 4
-
The horizontal stratification of the Catalonian university system: the role of the private university
Research in Post-Compulsory Education, Vol. 26, Núm. 4, pp. 503-524
2020
-
Aspiraciones ocupacionales y expectativas y elecciones educativas de los jóvenes en un contexto de crisis
RES. Revista Española de Sociología, Vol. 29, Núm. 3, pp. 27-46
-
Divorce and Gendered Family (Re)Configurations in a Sample of Employed and Higher Educated Mothers and Fathers
Journal of Divorce and Remarriage, Vol. 61, Núm. 7, pp. 463-486
-
Non-traditional students, university trajectories, and higher education institutions: A comparative analysis of face-to-face and online universities
Studia Paedagogica, Vol. 25, Núm. 4, pp. 51-72
-
Profiles of online students and the impact of their university experience
International Review of Research in Open and Distance Learning, Vol. 21, Núm. 3, pp. 230-249
2019
-
Estudios sobre trayectorias y transiciones de los estudiantes universitarios: una perspectiva sociológica
Trayectorias, transiciones y resultados de los estudiantes en la universidad (Laertes), pp. 31-70
2018
-
The evaluation of research excellence and the dynamics of knowledge production in the humanities: The case of history in Spain
Science and Public Policy, Vol. 45, Núm. 6, pp. 775-789
2017
-
Dinámicas organizativas en los departamentos universitarios españoles: diversidad estratégica y rigideces institucionales
Ekonomiaz: Revista vasca de economía, Núm. 92, pp. 274-299
-
Los estudiantes universitarios no tradicionales y el abandono de los estudios
ESE: Estudios sobre educación., Núm. 32, pp. 27-48