FAC. FILOSOFIA
Centre
Universitat Ramon Llull
Barcelona, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat Ramon Llull (15)
2023
-
Families’ Discourse in Polarized Societies When Talking about Violence with Their Children in Catalonia
Educating for Peace through Countering Violence: Strategies in Curriculum and Instruction (Taylor and Francis), pp. 156-179
2022
-
School administrators’ perceptions of democratic coexistence in Catalan schools: An analytical study
South African Journal of Education, Vol. 42, Núm. 2
2021
-
Children’s democratic participation: The case of Catalan schools from the principal’s point of view
Review of Education, Pedagogy, and Cultural Studies, Vol. 43, Núm. 1, pp. 1-26
-
La asamblea de aula como práctica de participación infantil. La visión de maestros y maestras de centros de Educación Infantil y Primaria
La educación en red. Realidades diversas, horizontes comunes.: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Libro de actas
2020
-
Children's views on citizenship education and peace in Catalan
Teaching and Learning for Comprehensive Citizenship: Global Perspectives on Peace Education (Taylor and Francis), pp. 58-78
-
Experiencias formativas en el contexto local: la participación infantil en las políticas públicas
Innovación Docente e Investigación en Educación: avanzando en el proceso de enseñanza-aprendizaje (Dykinson), pp. 221-232
-
Schools that 'open doors' to prevent child abuse in confinement by COVID-19
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11
-
The right of the child to play in the national reports submitted to the Committee on the Rights of the Child
International Journal of Play, Vol. 9, Núm. 4, pp. 400-413
2019
-
Building a System of Indicators to Evaluate the Right of a Child to Play
Children and Society, Vol. 33, Núm. 1, pp. 13-23
-
La educación para la paz en las políticas educativas. Un balance histórico y desafíos de futuro
Historia Social y de la Educación, Vol. 8, Núm. 3, pp. 298-323
-
La participación infantil en centros educativos de Cataluña desde la perspectiva de la dirección escolar
La Pedagogía Social en un entorno VICA: ¿viejos problemas, nuevas perspectivas? : Comunicaciones y Conclusiones : Congreso Internacional SIPS 2019/ XXXII Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social
-
School mediation under the spotlight: What Spanish secondary students think of mediation
Journal of Educational, Cultural and Psychological Studies, Vol. 2019, Núm. 19, pp. 41-60
-
Valoración de la mediación escolar a partir de la opinión de alumnado de educación secundaria de Castellón, Valencia y Alicante (España)
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 23, Núm. 1, pp. 103-119
2017
-
Percepción del alumnado de Educación Secundaria sobre la mediación escolar en Castellón y Valencia
Revista complutense de educación, Vol. 28, Núm. 2, pp. 537-554
2013
-
La construcción de la paz mediante la educación. Hacia el diseño de un instrumento de indicadores
Perspectivas educativas, Vol. 6, Núm. 1, pp. 1