Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat Ramon Llull (15)

2023

  1. Families’ Discourse in Polarized Societies When Talking about Violence with Their Children in Catalonia

    Educating for Peace through Countering Violence: Strategies in Curriculum and Instruction (Taylor and Francis), pp. 156-179

2021

  1. Children’s democratic participation: The case of Catalan schools from the principal’s point of view

    Review of Education, Pedagogy, and Cultural Studies, Vol. 43, Núm. 1, pp. 1-26

  2. La asamblea de aula como práctica de participación infantil. La visión de maestros y maestras de centros de Educación Infantil y Primaria

    La educación en red. Realidades diversas, horizontes comunes.: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Libro de actas

2020

  1. Children's views on citizenship education and peace in Catalan

    Teaching and Learning for Comprehensive Citizenship: Global Perspectives on Peace Education (Taylor and Francis), pp. 58-78

  2. Experiencias formativas en el contexto local: la participación infantil en las políticas públicas

    Innovación Docente e Investigación en Educación: avanzando en el proceso de enseñanza-aprendizaje (Dykinson), pp. 221-232

  3. Schools that 'open doors' to prevent child abuse in confinement by COVID-19

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11

  4. The right of the child to play in the national reports submitted to the Committee on the Rights of the Child

    International Journal of Play, Vol. 9, Núm. 4, pp. 400-413

2019

  1. Building a System of Indicators to Evaluate the Right of a Child to Play

    Children and Society, Vol. 33, Núm. 1, pp. 13-23

  2. La educación para la paz en las políticas educativas. Un balance histórico y desafíos de futuro

    Historia Social y de la Educación, Vol. 8, Núm. 3, pp. 298-323

  3. La participación infantil en centros educativos de Cataluña desde la perspectiva de la dirección escolar

    La Pedagogía Social en un entorno VICA: ¿viejos problemas, nuevas perspectivas? : Comunicaciones y Conclusiones : Congreso Internacional SIPS 2019/ XXXII Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social

  4. School mediation under the spotlight: What Spanish secondary students think of mediation

    Journal of Educational, Cultural and Psychological Studies, Vol. 2019, Núm. 19, pp. 41-60

  5. Valoración de la mediación escolar a partir de la opinión de alumnado de educación secundaria de Castellón, Valencia y Alicante (España)

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 23, Núm. 1, pp. 103-119

2017

  1. Percepción del alumnado de Educación Secundaria sobre la mediación escolar en Castellón y Valencia

    Revista complutense de educación, Vol. 28, Núm. 2, pp. 537-554