FAC. FILOSOFIA
Centre
Universitat d'Alacant
Alicante, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat d'Alacant (47)
2024
-
Explanatory model of cyberbullying, cybervictimization, aggressiveness, social anxiety, and adaptation to university: a structural equation analysis
Journal of Computers in Education
-
Prospective secondary teachers’ noticing of students’ thinking about the limit concept: pathways of development
ZDM - Mathematics Education
2023
-
Latent profiles of cyberbullying among university students and its relationship with social anxiety and aggressiveness
Education and Information Technologies, Vol. 28, Núm. 10, pp. 13269-13285
-
Polygon Class Learning Opportunities: Interplay Between Teacher’s Moves, Children’s Geometrical Thinking, and Geometrical Task
International Journal of Science and Mathematics Education
2022
-
Análisis bibliométrico sobre la Enseñanza Superior en el contexto de la pandemia
eHumanista: IVITRA, Núm. 21, pp. 7-21
-
El uso de la Realidad Virtual Inmersiva en las aulas: un meta-análisis
Research in Education and Learning Innovation Archives. REALIA, Núm. 29, pp. 1-12
-
FACTORS IN GEOMETRICAL TEACHING THAT SUPPORT CHILDREN’S UNDERSTANDING OF POLYGONS
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
I CONGRESO ESPAÑOL DE VIDEOJUEGOS 2022
CEUR Workshop Proceedings
-
La coordinación docente en la especialidad de Ciencias Sociales según la percepción del alumnado del Máster de Formación del Profesorado de Secundaria
El profesorado como agente de cambio (Nau Llibres), pp. 153-167
-
La coordinación docente en la universidad: el caso de la formación inicial del futuro profesorado de Ciencias Sociales en España
Práxis Educativa, Núm. 17
-
Los Objetivos de Desarrollo Sostenible en el currículo escolar según la experiencia del alumnado en el prácticum II de Magisterio
Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 43, pp. 91-106
-
Predicción del éxito académico a partir de la orientación motivacional, el comportamiento agresivo, y la adaptación del alumnado universitario
Actas - I International Congress: Education and Knowledge
-
Preferencias hacia la futura formación online entre la juventud española a partir de su experiencia durante la pandemia: un estudio transversal
Edutec: Revista electrónica de tecnología educativa, Núm. 81, pp. 105-121
-
SPANISH RESEARCH ON MATHEMATICS EDUCATION
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
THE PROFESSIONAL ACTIVITY OF A PROSPECTIVE TEACHER THROUGH THE DOCUMENTATIONAL APPROACH TO DIDACTICS: JOSÉ’S CASE
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
The Use of a Length and Measurement HLT by Pre-Service Kindergarten Teachers’ to Notice Children’s Mathematical Thinking
International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 20, Núm. 3, pp. 597-617
2021
-
Anticipating primary school students' answers of hierarchical classifications tasks: Features of preservice primary teachers' curricular reasoning
Acta Scientiae, Vol. 23, Núm. 6, pp. 121-146
-
How prospective kindergarten teachers develop their noticing skills: the instrumentation of a learning trajectory
ZDM - Mathematics Education, Vol. 53, Núm. 1, pp. 57-72
-
Instrumental genesis of a learning trajectory: The case of Pedro's professional noticing
Acta Scientiae, Vol. 23, Núm. 7, pp. 91-119
-
La relevancia de la coordinación docente en el Máster de Formación del Profesorado de Secundaria en Geografía e Historia
Ensayos: Revista de la Facultad de Educación de Albacete, Vol. 36, Núm. 2, pp. 113-129