Publicaciones en las que colabora con LAURA GIL PELLUCH (16)

2020

  1. El desarrollo cognitivo

    Aprendizaje y desarrollo de la personalidad (Alianza), pp. 57-84

2016

  1. TuinLEC: An intelligent tutoring system to teach task-oriented reading skills to young adolescents

    Adaptive Educational Technologies for Literacy Instruction (Taylor and Francis), pp. 122-142

  2. ‘Método de evaluación dinámica automatizado’ de competencias lectoras para educación secundaria (EdiLEC)

    Universitas psychologica, Vol. 15, Núm. 1, pp. 219-232

2015

  1. Online assessment of strategic reading literacy skills

    Computers and Education, Vol. 82, pp. 50-59

  2. Strategic Decisions in Task-Oriented Reading

    The Spanish Journal of Psychology, Vol. 18

2014

  1. TuinLEC, un tutor inteligente para mejorar la competencia lectora

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 37, Núm. 1, pp. 40-56

2011

  1. Prueba de competencia lectora para educación secundaria (Complec)

    Psicothema, Vol. 23, Núm. 4, pp. 808-817

  2. Recording online processes in task-oriented reading with Read&Answer

    Behavior Research Methods, Vol. 43, Núm. 1, pp. 179-192

2009

  1. Impact of question-answering tasks on search processes and reading comprehension

    Learning and Instruction, Vol. 19, Núm. 1, pp. 13-27

  2. On-line assessment of comprehension processes

    The Spanish Journal of Psychology, Vol. 12, Núm. 1, pp. 308-319

  3. Papel de los procesos metacognitivos en una tarea de pregunta-respuesta con textos escritos

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 32, Núm. 4, pp. 553-566

  4. Personal epistemology across cultures: Exploring Norwegian and Spanish university students' epistemic beliefs about climate change

    Social Psychology of Education, Vol. 12, Núm. 4, pp. 529-560

2008

  1. Eficacia de tomar notas para integrar información de varios textos

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 31, Núm. 2, pp. 259-272