Publicaciones (34) Publicaciones de TOMAS MARTINEZ GIMENEZ

2020

  1. Aprender y enseñar en entornos tecnológicos

    Aprendizaje y desarrollo de la personalidad (Alianza), pp. 339-369

2019

  1. Does Computer-based Elaborated Feedback Influence the Students’ Question-Answering Process?

    Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 17, Núm. 47, pp. 81-106

  2. How do students process complex formative feedback in question-answering tasks? A think-aloud study

    Metacognition and Learning, Vol. 14, Núm. 1, pp. 65-87

2018

  1. Modelos conductuales de aprendizaje

    Claves para la práctica de la psicología educativa (Paraninfo), pp. 17-42

  2. The skills related to the early reading acquisition in Spain and Peru

    PLoS ONE, Vol. 13, Núm. 3

2017

  1. Bridging Skill and Task-Oriented Reading

    Discourse Processes, Vol. 54, Núm. 1, pp. 19-39

  2. The Impact of the Technology Used in Formative Assessment

    Journal of Educational Computing Research, Vol. 54, Núm. 8, pp. 1142-1167

2015

  1. Online assessment of strategic reading literacy skills

    Computers and Education, Vol. 82, pp. 50-59

  2. Strategic Decisions in Task-Oriented Reading

    The Spanish Journal of Psychology, Vol. 18

2014

  1. Secuencia evolutiva del conocimiento fonológico en niños prelectores

    Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 34, Núm. 3, pp. 118-128

  2. TuinLEC, un tutor inteligente para mejorar la competencia lectora

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 37, Núm. 1, pp. 40-56

2012

  1. Controversia entre madurez lectora y enseñanza precoz de la lectura: revisión histórica y propuestas actuales

    Aula abierta, Vol. 40, Núm. 3, pp. 3-14

  2. La evaluación on-line de la competencia lectora

    Quaderns digitals: Revista de Nuevas Tecnologías y Sociedad, Núm. 71

2011

  1. Prueba de competencia lectora para educación secundaria (Complec)

    Psicothema, Vol. 23, Núm. 4, pp. 808-817

  2. Recording online processes in task-oriented reading with Read&Answer

    Behavior Research Methods, Vol. 43, Núm. 1, pp. 179-192

2010

  1. Aprender y enseñar en entornos tecnológicos

    Aprendizaje y desarrollo de la personalidad (Alianza), pp. 273-300

  2. Batería de Inicio a la Lectura (BIL 3-6): diseño y características psicométricas

    Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 62, Núm. 2, pp. 137-160

2009

  1. Impact of question-answering tasks on search processes and reading comprehension

    Learning and Instruction, Vol. 19, Núm. 1, pp. 13-27