JOSEFA
PEREZ BLASCO
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (36) Publicaciones de JOSEFA PEREZ BLASCO
2021
-
Introducing mindfulness and compassion-based interventions to improve verbal creativity in students of clinical and health psychology
Psychology and Psychotherapy: Theory, Research and Practice, Vol. 94, Núm. 3, pp. 541-557
2020
-
Brief mindfulness session improves mood and increases salivary oxytocin in psychology students
Stress and Health, Vol. 36, Núm. 4, pp. 469-477
-
Increased Salivary Oxytocin and Empathy in Students of Clinical and Health Psychology After a Mindfulness and Compassion-Based Intervention
Mindfulness, Vol. 11, Núm. 4, pp. 1006-1017
2019
-
Empathy in the performance and training of clinical and health psychologists, and its relation with mindfulness and compassion
Revista Argentina de Clinica Psicologica, Vol. 28, Núm. 2, pp. 210-220
-
Mindfulness, empatía y compasión: evolución de la empatía a la compasión en el ámbito sanitario
RIECS: Revista de Investigación y Educación en Ciencias de la Salud, Vol. 4, Núm. 1, pp. 47-57
2018
-
Correction to: Increased Salivary IgA Response as an Indicator of Immunocompetence After a Mindfulness and Self-Compassion-Based Intervention (Mindfulness, (2018), 9, 3, (905-913), 10.1007/s12671-017-0830-y)
Mindfulness
-
Increased Salivary IgA Response as an Indicator of Immunocompetence After a Mindfulness and Self-Compassion-Based Intervention
Mindfulness, Vol. 9, Núm. 3, pp. 905-913
2016
-
The Effects of Mindfulness and Self-Compassion on Improving the Capacity to Adapt to Stress Situations in Elderly People Living in the Community
Clinical Gerontologist, Vol. 39, Núm. 2, pp. 90-103
2015
-
A Mindfulness-Based Program Improves Health in Caregivers of People with Autism Spectrum Disorder: a Pilot Study
Mindfulness, Vol. 6, Núm. 4, pp. 767-777
2014
-
Highly resilient coping entails better perceived health, high social support and low morning cortisol levels in parents of children with autism spectrum disorder
Research in Developmental Disabilities, Vol. 35, Núm. 3, pp. 686-695
-
La empatía: Entenderla para entender a los demás
Informació psicològica, Núm. 107, pp. 81-81
2013
-
Análisis de los efectos beneficiosos de la participación en el curso “Introducción a la práctica de mindfulness” de la Nau Gran en el bienestar y la satisfacción vital
XIII Encuentro Estatal de Programas Universitarios para Mayores, 2013: nuevos tiempos, nuevos retos para los Programas Universitarios para Mayores. [Valencia, del 19 al 21 de junio de 2013]
-
Aprender de los grandes cambios vitales
Servicio de Publicaciones = Servei de Publicacions
-
Effects of a mindfulness-based intervention on psychological distress, well-being, and maternal self-efficacy in breast-feeding mothers: Results of a pilot study
Archives of Women's Mental Health, Vol. 16, Núm. 3, pp. 227-236
2012
-
El concepto de muerte y los procesos de duelo en los niños. Una aproximación desde la Psicología Evolutiva
Duelo y escuela: educar en el sentido ante la pérdida : ponencias del III Symposium del Observatorio del Duelo de la Asociación Viktor E. Frankl
-
Evaluación del estrés académico en estudiantes de nueva incorporación a la universidad
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 44, Núm. 2, pp. 143-154
2010
-
Desarrollo personal y social durante la adolescencia
Aprendizaje y desarrollo de la personalidad (Alianza), pp. 71-98
2008
-
Aprender de los grandes cambios vitales
Tirant lo Blanch
2007
-
Resiliencia y riesgo en niños con dificultades de aprendizaje
Revista de Neurologia
2003
-
Plan de Mejora de la zona de "Pajarillos-Pilarica". Valladolid
Inmigración y educación: la intervención de la comunidad educativa